SATC stjärna har bröstcancer

Tv-stjärnan från "Sex and the city", Cynthia Nixon, lider av bröstcancer.  Det avslöjade hon i en tv-intervju i USA i går.

I två år har hon i hemlighet slagits mot sjukdomen. Cancerbeskedet fick hon efter en rutinundersökning 2006.

- Jag ville inte offentliggöra något när jag gick igenom det. Jag ville inte ha kändisfotografer utanför sjukhuset, sa hon i "Good Morning America".
-Gynekologen sa att tumören var väldigt liten men att de var tvungna att operera direkt och att jag antagligen skulle få strålbehandling.

Hon hade erfarenhet av sjukdomen. Hennes mamma drabbades då Nixon var 12. Hennes mormor hade också haft bröstcancer.

Stjärnan informerades om sjukdomen på telefon.
*text från aftonbladet.se*


Hemskt, men hon måste vara extremt stark om hon kan hålla en sån sak hemlig i två år och samtidigt ha spelat in en ny SATC film .
(som f.ö. har premiär 21 juni)  *längtar*
Sen är hon ju tydligen lesbisk också, noll koll kanske
men jag hade ingen aning. Man lär sig något varje dag! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0