Ytterligare sightseeing

Idag började vi som sagt med egentid. Jag och syrran spenderade cirka 2,5 timmar inne på Victorias Secret. Jag fick med fyra BH hem. Sjukt nöjd!

Sen mötte vi upp de andra, tog tunnelbanan till Brooklyn och åt lunch innan vi gick ner till Brooklyn Heights och vidare för promenad över Brooklyn bridge till Manhattan. Otroligt stolt över att gjort det med min höjdrädsla och vattenrädsla :)

Sen var vi inne på JR, besviken som fan! Inte alls som när jag och Basse va här 2009 :( Blev nada köpt...

Ytterligare promenad till en mexikansk restaurang där vi åt gott och tog några shot Patron. Mumma!

Nu sitter vi hotellbaren och tar en öl innan vi ska packa det sista. Hemresa imorgon. Tiden har gått otroligt fort :/

Hoppas ni sover gott :)

Sightseeing dag

Bloggen funkar sådär, inte gått att uppdatera :( I vart fall...

Jag och Basse släckte lampan redan kl 22 i förrgår, välbehövligt. Basse mår lite sämre än mig men han ligger ju en dag efter i sjukdomen ;)

Efter en frukost på hotellet och planering av dagen bar det iväg för sightseeing hela dagen.

Vi gick genom Flatiron, SoHo, Little Italy, China town och Tribecca. Sen blev det lunch på Whole Foods innan vi fortsatte ner till One World Trade Center, Battery Park och Wall street.

På kvällen gick jag och syrran en sväng till Forever21 innan vi alla gick ut och åt hamburgare på ett svingött ställe som heter The Five Guys. Rekommenderas.

Idag har vi egentid allesammans innan lunch för att hinna med allt innan morgonens hemresa. Så jag och syrran har Victoria Secret som fokus :)

Later...

Myskväll!

Både jag och Basse mår kasst så nu efter middagen lämnar vi de andra och lägger oss på rummet för att krya på oss och bara slappa.

Vi gick förbi M&M store och köpte lite gött och även dricka i kiosken här bredvid. Så nu säger vi godnatt!

Natti...

Promenerat...

Idag har vi promenerat och promenerat...

Började med frukost på hotellet, för mig blev det pannkakor och massa frukt. Mumma!

Sen gick vi ner söder ut. Kollade en hel del affärer, åt glass - bra för halsen och satt i solen ett tag och bara njöt!

Vi tog en promenad på sky walken, är nog sjukt nice där på sommaren! Mötte även Sara där som var med oss i London, insane att man kan stöta på en person man känner i denna staden asså :)

Vi gick även förbi trappuppgången där Carrie bor i Sex and the city :)

Nu är vi back at the hotel och diskuterar vad vi skall äta till middag. Alla är lagom trötta haha... Idag blir det en tidig kväll för imorgon blir det massa promenad - igen :)

Min dag!

Idag har vi firat min födelsedag all day. Den började kl 18 igår amerikansk tid då klockan slog midnatt i Sverige. Inte alla som får en 30 timmars födelsedag istället för 24 ;)

Dagen började med en stor frukost på ett riktigt amerikanskt diner. Det var röda skinnsoffor, plåtbord och servitriser i femtiotals kläder som även gick runt och sjung och showade. Precis innan vi skulle gå sjung de happy birthday. Bra början :)

På dagen har vi bara promenerat runt i stan. Kollade in Chrysler building, Empire och Grand central. Och såklart lite affärer.

På kvällen åkte vi upp i Top of the rock vid rockefeller center, med utsikt över hela Manhattan. Awesome! Bättre än att åka upp i Empire måste jag säga. Detta följdes av middag på The View, en restaurang på 48:e våningen som roterar 360 grader på en timme. Vi hade turen att få ett bord vid fönstret också. Vi åt och drack gott och det var en grym restaurang, underbar mat. Rekommenderas verkligen!

Köpte även en present till mig själv från mamma och pappa - en iPad mini. Yay! Tack mina älskade föräldrar! <3

Nu skall en otroligt glad tjej krypa under täcket och drömma om en av de bästa födelsedagarna i mitt liv! :) Natti allesammans... Eller för er; godmorgon ;)

Så typiskt...

Igår kväll gick jag och syrran till MAC och köpte lite läppstift, sjukt billigt här! :)

Sen gick vi in på Forever, men jag som börjat må lite kasst under eftermiddagen pallade inte så mycket så jag tog en kortis där, sen gick jag förbi ett apotek och hem och la mig.

Idag känns det lite bättre, mest halsen som gör ont. Men ska försöka att inte låta det hindra min dag :)
Nu bär det ut i New York igen...

Woodbury outlet

Morgonen började bra med en amerikans frukost och en starbucks kaffe to go när vi gick mot bussen som skulle ta oss till Woodbury outlet.

Vi hittade ett bussbolag på vägen till bussen vi planerat som var 12 dollar billigare per person så vi tog det istället och var super happy :)

Bussresan tog cirka en timme och sen spenderade vi sju timmar med att shoppa! Fun fun! Dock i duggregn hela dagen men men...

Dagens lunch var på Applebee's och jag var i himmelen. Mitt bästa utan tvekan - deras revben är to die for!!!

Nu är vi back at Manhattan, precis lämnat alla påsar på hotellet för att fortsätta shoppingen här. Fattig dag mao ;) Men en del av varför man reste hit :)

Hoppas ni sover gott...

Första heldagen i NY

Igår tog vi det allmänt lugnt. Bra början på resan samt att idag väntar en heldag av shopping på ett outlet en timme utanför NY. Fun!!! Har höga förväntningar då vi besökte samma kedja när vi var i Kalifornien.

Dagen började med frukost på Starbucks.

Efter det promenerade vi genom central park i solen och det var hur gött som helst, vår! :)

Sedan köpte vi varsitt metrokort och åkte till Harlem, där vi som ni läst, gick på gospel.

Efter det lunchade vi och tog mera promenad i central park.

Efter detta blev det lite affärer, dock lite tråkigt här igår då det mesta var stängt pga påsk. Men en del fanns allt. Pit stop på en irländsk pub för lite öl. Lovely!

Middagen intogs på Red Lobster, så himla gott!

Nu blir det frukost, sen skall vi till en stooor outlet - shopping!!! :D