Hade någon sagt till mig för ett år sedan ...

img_8288 (MMS)

Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle spendera en semester i Serbien så hade jag nog skrattat åt dem. Men utan planer för denna vecka frågade Tino om jag inte skulle med ner, skämtsamma planer blev verklighet och flyg bokades. Sitter just nu på flygbussen från Stockholm till Arlanda och flyget går om 1,5 timmar. Hemma igen på fredag kväll. Hörs då om inte innan. All kärlek från mig till er! :)

Estocolmo

Har en lagom lugn vistelse i hufvudstaden.
Känns som det enda vi gör är att dricka vin, promenera och äta - men fasen så gött :)
Vi har även gått runt på stan, festat lite (haft en bakisdag), ätit underbar hotellfrukost och haft softa dagar i solen - kanonväder som tur varit!

På besök hos kungen :)

img_2993 (MMS)

= semester :)

img_7069 (MMS)

Fish spa

Igår var jag på fish spa för första gången i mitt liv.

Först fick man sitta cirka 10 minuter i ett vanligt fotbad för att mjuka upp huden.
Sedan sattes man i "fåtöljer" och fick stoppa ner fötterna bland fiskarna.

Det var en extremt obehaglig känsla i början när de satte igång och kittlades gjorde det, men man vande sig snabbt och man satt ganska faschinerad över hur de åt på fötterna.

Under tiden fiskarna gjorde sitt skiftade vattnet i olika färger för att man skulle få någon form av ljusterapi samtidigt - för att slappna av. Och till detta serverades vin och frukt, mumma!

Efter fiskbehandlingen fick man gå in i ett behandlingsrum där man fick en vad och fotmassage, filning av tånaglarna samt lackning av dem. Hur gött som helst! Och fötterna var lena som en barnhud!

Här gjorde jag mitt, enda i Göteborg vad jag vet och ja, det rekomenderas att testa :)

Nu är det äntligen 2 veckor av detta;

2night

Idag är sista arbetsdagen innan semester och detta skall jag fira med fish spa och sedan ut och äta.

”Fish spa har sedan 1800-talet varit en naturlig del i Turkiet. Det är nu på senare år som vi har fått syn på dem unika små fiskarna som gör underverk med dina fötter eller snarare hela kroppen”

Jag har bokat följande;
40 minuter fish spa behandling. Naglarna formas/filas och nagelbanden vårdas. Tånaglarna lackas med valfri kulör. Behandlingen avslutas med uppfräshande fotmassage med eteriska oljor taget direkt från Japan.

Och inte nog med detta så får man även en rad olika förfriskningar så som te, saki, champagne, vin och exotiska frukter - mumma :)

Jag gillar ju inte fiskar i havet och allt sånt men detta skall bli väldigt spännande, har hört att det är en go obehaglig känsla. Spännande :)

Återkommer med update om hur det var...

För er tjejer!

Att ha mens är varken skoj eller billigt - jag tänkte därför tipsa er tjejer om en sida som skickar hem gratis tamponger.

Gå in här och registrera er.

Man får hem en gratisbox när man registrerar sig och sen får man hem en varje gång man svarar på frågor som kommer i ett nyhetsbrev.
Underbara små boxar :p

Just nu kan man även klicka hem ett gratisprov på en intimtvål, mycket gratis idag :)

Starbucks + Göteborg = Sant!

Jaaa! Äntligen!!!

Starbucks öppnar i Göteborg!!!

Planerna för det nya Starbucks kaféet är att det skall öppna på Göteborgs Centralstation under vintern 2012.
Länge kvar men den som väntar på nått gott...

Morgonshopping...

Godmorgon allesammans!

Vet, jag är sjuk och borde sova - men gick upp vid sju och tog min pencillin och av vana de sista dagarna kollade jag H&M's sida om de fått in en klänning jag trånat efter och ajjemän - så det var bara att lägga i shoppingkorgen :) Hoppas verkligen den passar nu!

Blev en del annat med, såklart =/

Nu när jag ser det här så beställde jag tydligen endast klänningar :p

Sakerna anländer hem till mig i nästa vecka, perfekt innan semestern börjar :)

My bucket list

När Therese är sjuk blir hon rastlös, när hon blir rastlös får hon massa idéer på saker.
Som nu - Jag ska skapa mig en egen bucket list!

En bucket list är en lista på saker man vill göra i livet innan man dör.

Du har endast ett liv, så varför kasta bort det på tråkigheter? Gör det du vill och det som förgyller din vardag :)

Så hur många punkter skall det finnas på denna lista?
Vill ju inte ha för få så det känns för enkelt, men inte för många så det blir måsten heller.
Har googlat lite och hittat listor som innehåller 1.000 och 10.000 punkter - för mycket säger jag. Tror min lista får bli "100 saker jag skall göra innan jag dör"
Vad tror ni?

Samtidigt när jag googla och läste folks listor så upptäckte jag att jag redan gjort så mycket som andra har med på sina, så tar jag med dem som checkade - för de skulle ju stått med för några år sedan - så har jag ju redan gjort en hel del av de 100. Men vafasen, jag får väl isf göra "bucket list part II" om jag nu skulle lyckas uppnå dessa 100 för snabbt :p

Ok, so here we go... "100 saker jag skall göra innan jag dör"
*påbörjar listan*

Workoholic

I söndags vaknade jag upp och mådde skit - ont i halsen och kroppen och feber.
På måndagen kände jag direkt att jag inte orkade jobba, men åkte ändå in för att få igång veckan och hämtat min jobbdator.
På kvällen hade jag tid på vårdcentralen - som jag trodde; halsfluss.
Pencillin 3 ggr om dagen i 10 dagar och man smittar de 3-4 första, så inget mer jobb denna veckan.

Jag älskar verkligen att jobba och gå hemma är inte riktigt min melodi, men att gå till jobbet nu och råka smitta någon veckan innan semestrarna vägarar jag. Men jag saknar dem allesammans :)

Här är lite bilder från lite mys som hänt på jobbet; mysiga luncher, glass i solen, konsultbolag som bjöd på glass i värmen och företaget man jobbar på som bjöd på glass och jordgubbar. Lovely! :)

Midsummer '11

Ligger ju lite efter med bloggen men lite smaskiga bilder från midsommar ska ni allt få :)

Den spenderades ute på ett litet mysigt skär tillsammans med underbara vänner. Blåste lite mycket men solen höll oss sällskap hela dagen och omgivningen var så perfekt den kunde. Verkligen mysigt :)

Det bjöds på enormt mycket mat, men allt var också extremt gott så man var ju bara tvungen att äta :)

Och självklart skulle det skålas :)

Och alla skulle vi bära den hemmagjorda fina kransen.

Det var en supermysig kväll med många skratt, tummen upp ;)

Ett stort tack till värdparet som anordnat allt så himla fint! :)

Listan...

Cypern i Augusti :)

Vi är några som ett tag pratat om att boka en resa till Cypern ihop, men inte riktigt hittat något bra alternativ.
I veckan bokade vi, så 19 augusti åker jag och 6 underbara vänner till Cypern i en vecka :)

Ska bli så jäkla skoj och gött - öl, sola, bada, utflykter osv
Längtar! :D

Här kommer vi bo;

Let there be light :)

img_2887 (MMS)

Right now...

Tapetsering pågår i lägenheten!