NAXOS

Vi börjar med första ön - Naxos
5 dagar skulle vi vara där.
Checkade in på hotellet som såg sisådär ut i möblemanget och när vi stod utanför vårt rum, som självklart låg på bottenplan så kände vi att 2+ hotell kanske var lite för låg standard för vår smak. Öppnade dörren och känslan förstärktes, men... vi öppnade balkongdörren och *halleluja* sikken havsutsikt!
Balkongen låg en it ovanför markplan och stranden var bara cirka en 10-15 meter ifrån vår balkong, ja det var verkligen helt perfekt!

Första dagen gick ju bara åt till att resa så vi tog det bara lugnt och gick ut och åt.
Andra dagen låg vi på stranden och självklart, vi brände oss båda två. Haha... jaja...
Tredje dagen kände ingen av oss för att pressa i solen så vi tog oss en promenad runt Naxos stad och kolla läget, satt på en och annan uteservering och gotta oss.
Fjärde dagen hyrde vi en bil och åkte runt och såg ön, råkade ut för två goa saker också, haha... skrattar bara jag tänker på det.
#1 var att jag missuppfattade tankmätaren på bilen, så när älsklingen tyckte att vi skulle tanka så fatta jag inte va han menade men sa bara jaja och höll med, satt i bilen och såg helt plötsligt att summan var uppe i över 30 euro och slängde upp dörren och skrek att han måste be bensinstationsmannen sluta tanka och då *pang* tanken var full och summan var 41 euro, vi skrapa och slet men fick inte ihop hela summan och kom undan med 7 cent back :p
#2 var att vi parkerade bilen vid en strand och när älsklingen skulle köra därifrån var det helt plötsligt massa sand på ett ställe och vi körde fast, ut gick jag och började putta på bilen samtidigt som han backade. Det gick bra men en grek såg vad som hände och kom springande för att hjälpa till. Så körde han fast igen och då skrek greken på sina söner och så stod de tre i sandrök och putte på bilen medan jag stod som ett fån brevid och kände mig ivägen :p
Ja herregud...
Sista dagen låg vi i alla fall på stranden...

Back at home...

Jaha då var man hemma igen, efter två veckor som känns som vi varit borta en månad. Men troligtvis pga att vi sett och gjort så mycket olika, men vi har haft det superskoj och helt underbart och ja, jag ska berätta om allthop, men inte nu... Trött och ska iväg, ska äntligen få träffa min nya kusin =D

Haha men det va ju gott att vakna imorse... sov konstigt inatt, första natten i egen mjuk säng ist för en hård osv, ja ni vet... ställde mobilalarmet på 9 och det ringde, svintrött gick jag upp och efter tio min upptäckte jag att klockan på väggen va 8.10, jäklar... glömt ställa om mobilen från grek-tid til svensk, haha... jaja... Välkommen hem! :p

Nu ska jag ner till mamma o pappa innan kusinbesöket, men jag börjar återberätta resan i eftermiddag! :)
Later...

Underbara Santorini!

Hello hello
Just nu sitter jag i huvudstaden pa Santorini - sikken o va harlig, den ar precis som Grekland skall vara.
Horde innan vi kom hit att man inte varit i Grekland innan man varit pa Santorini, stammer nog! :)
Husen ligger tatt intill varandra, blaa och vita och havet, ja underbart... Hehe...

Vi har varit har i tva dagar nu och har ytterliggare tva kvar.
Sa idag och imorgon har vi en scooter som vi ser on med, helt perfekt :)
Sen blir det till att bara slappa vid poolen och stranden och gora ingenting dagen innan vi aker hem, njuta fullt ut.
Saknar alla dar hemma, men har inte samma hemlangtan nu som innan, det ar val sa att det gar till en viss grans och sen gar det over, ungefar som med hunger ni vet, hehe...

Nepp, nu ska jag kolla min lon och sa och sen ska vi dra vidare.
Ha det bast salange!

Antiparos for the day

Hej hopp
Idag har vi tagit baten fran Paros till Antiparos och gatt runt lite, men det ar svinvarmt sa det blir till att sitta mycket pa uteserveringar. Jag har fatt en enrom forkarlek till Frappe ocksa, haha...
Annars har vi det bara helt underbart.
Paros ar dock inte lika bra som Naxos var, eller iaf inte dar vi bor men men...
Vi bor i fransmannens paradis och ni vet ju alla hur fransman och engelska gar ihop. Precis, inte alls :p
De ar valdrig griniga sa fort man inte kan franska, sa det har blivit att satta sig pa bussen till lite storre stader dar de ar 100 ggr trevligare och mer civiliserat, hehe...

Fick se bilder pa min nya lilla kusin idag ocksa, ahhh sa himla sot, langtar hem sa man far halla i henne :)
Men det ar dumt att langta hem, jag vet... regn och rusk och har har vi sol och varme, mmmm....
Na man far halla sig helt enkelt och njuta av nuet! :)

Nepp nu ska jag kolla lite svenska nyheter och surfa lite innan nasta frappe hehe...
Ha det bast allesammans!

Ny kusin och massa sol!

Hej hopp
Nu sitter jag ater igen pa internetcafet pa Naxos, imorgon bar det vidare till Paros. Forhoppningsvis iaf, inte fatt biljetter eller nagon information an fran Apollo, men det loser sig sakert, klockan ar ju bara 19.30 =)
Vi har haft det toppen pa denna on och det kanns trakigt att lamna, men what to do? Kommer ju till en ny och gottar oss dar istallet :)

Inatt fick jag ett sms fran min moster, den gravida ni vet, hon fick bebis inatt, en liten flicka pa 3810g och 50cm, gulligt, jag vill bara halla :p
Babyn fick namnet Amanda :)

Annars ar allt bara bra med oss, vi har perfekt vader och borjan till solbranna har borjat arta sig.
Laste aven att det regnar i Sweden, vilket inte gor nagonting, snarare tvartom.

Nepp dax att logga ut och kolla affarer.
Hoppas ni alla mar toppen!
Ciao

Greetings from Naxos

Hej allesammans!
Nu sitter vi har pa Naxos och har hittills haft tva underbara dagar har, trivs som fisken i vattnet, svingott vader och allt... tre dagar kvar innan nasta o.
Imorgon har vi hyrt bil sa da ska vi aka runt och checka in on, sorry pa bokstaverna men ni vet hur det e :p
Hotellet e helt kanon! Trodde jag inte med tanke pa antalet stjarnor 2+.
Men vi har en underbar balkong med havsutsikt och fran hotell-lobbyn gar en trappa rakt ner pa stranden och cirka 50 meter fran hotellet ligger sjalva stan. Ja jag har inget att klaga pa! =)
Hur har ni det i Sverige?
Nepp, nu ska vi ga och ata lite mat innan vi ska skriva kort till alla ;)
Jajjamen, ni sag ratt - jag ska skicka kort! =D
Hoppas ni har det bra i alla fall sa hors vi snart igen!

Nu åker vi... Greece here I come

Om en liten stund hämtar älsklingens föräldrar upp oss för att skjutsa oss till Landvetter, ska bli gott att komma ifrån vardagen, regnet och all stress och bara ha det gott i värmen.
Älskar ju Grekland så resan kan ju inte gå fel :)

Borta i två veckor, ingen aning om det finns internetcafé eller så där nere, men finns det så måste jag ju checka mailen och så och då uppdaterar jag även bloggen såklart, men finns det inte så får ni försöka stå ut tills jag kommer hem...
Lördagen den 30:e är jag tillbaka i värsta fall =)

Självklart kommer jag sakna alla här hemma, framför allt mamma, pappa o syrran. Älskar er mest i världen!!!
Och lille valpen som kommer va mycket större när jag kommer hem :(
Men det går fort, snart sitter man här igen och längtar utomlands, hehe...
Synd att min moster inte fått någon bebis än heller, nyfiken like hell, hon skulle haft 080808, över en vecka sen, men det verkar vara en seg liten jäkel - min gissning; pojke =)

Nepp, nu måste jag rusa.
Ha det bäst allesammans!

Hotellen i Grekland

Naxos, hotell Asteria

Paros, hotell Albatross

Santorini, hotell Atlantis Beach

Mycket som händer nu!

Nu har en vecka gått av semestern, två kvar... jäklar vad tiden går fort.

Imorgon åker vi till Grekland, ska bli himla gott! :)
En liten båtluff är ju aldrig fel ;)
Naxos, Paros och Santorini... sen får vi se, ska inte ta för många öar med tanke på att vi bara är där i två veckor, vill ju ligga och sola och ta det lugnt också =)

Kan lägga upp bilder på hotellen sen! ;)

Imorgon har vi även varit förlovade i två år, herregud va tiden går fort, men ja, två år i alla fall... känns kanon! =D
Ska hitta någon liten present i stan idag och sen har jag beställt champagne och choklad på flyget, myspys! =D

Nepp, nu ska jag göra mig klar och så, ska in till stan och färga ögonfransarna - växla pengar - handla allt som ska med imorgon -fika med världens bästa tjej och ikväll ska vi äta middag hos svärföräldrarna eftersom hans mamma fyller år imorgon.

Mycket som händer nu! :p
Ciao sålänge...

Sex and the city

Idag har vi varit och fikat hos en arbetskamrat till mig, mycket trevligt och väldigt god kladdkaka, synd på grädden bara :p
Nästan helt klar med festprogrammet till bröllopet också, riktigt nöjd :)

Sitter just nu och tittar på Sex and the city x 2, underbart! =D
Det är helhärligt med semester när man kan göra det utan att känna att klockan blir för mycket inför att gå upp till jobb dagen efter.
Åker om tre dagar också, snart dax att börja packa...
...ska bli gott att lämna regnet för två underbara veckor i solen!

Nepp, ska glo klart på tv, sen sova...
Nattinatt

Helgen

Svinkass uppdatering jag vet, sorry...

I fredags var vi hemma hos mamma och pappa och grillade, tog det lugnt och lite så.

Sen i lördags var jag och mamma inne i stan och checkade galaklänning åt henne, hittade lite och en affär som var sommarstängd och öppnade denna vecka, så hon ska dit i veckan och kolla - får se vart det slutar.
Sen på lördagskvällen var vi ute och åt med farmor och så, mysigt like hell, jag och min älskade kusin drog igång hela grejen med att alla ska ut tillsammans för att fira henne och det är en grej jag inte ångrar en sekund =D
Efter det var vi hemma hos min gosetjej och snacka skit på balkongen och kolla youtube-klipp.

Igår var jag hos tjejen som ska gifta sig och hjälpte henne vika lådor med choklad i och göra rispåsar, jäklar sikket terapiarbete :p Efter 136 knutna rosetter så är jag ganska trött på dem, vill knappt höra ordet en gång till :)
Efter allt knytande var det dags för tårta hos farmor och efter det en lugn kväll hemma hos mamma och pappa.
Ja jag är där skitofta nu, men valpen är ju bara sååå söt =D

Idag ska jag hjälpa mamma med en sak och sen ska jag in och träffa en tjejkompis för en fika, va alltför länge sen, så det ska bli jätte roligt! Sen får vi se vad som händer ikväll :)
Men nu ska jag väcka min sjusovande halvsjuke pojkvän och hoppas på att han mår bättre idag.
Stackarn börjar bli sjuk nu när vi fått semester :(
För just det, idag är min första riktiga semesterdag! =D Svinagött! =D
Nepp, väckning va det ja...

Dagens händelser...

Nu ska jag ner och hämta mamma för vi ska in och ha tjejdag på stan, hon ska på galamiddag nu i slutet av augusti så vi ska hitta någon fin långklänning till henne och så ska jag försöka hitta en baddräkt och ett par skor.
Hatar baddräkt men hellre det än plåster på magen när vi är i Grekland, får ju inte sola ärren eftersom det gör dem mörkare och fulare och mer synliga  - så nä, då köper jag hellre en baddräkt, fanns en ganska snygg på H&M, ska checka detta! :)

Sen i eftermiddag ska vi på restaurang med släkten för att fira att min farmor fyller.
Ska gå till en mysig restaurang som har dögo mat! =)

Ja nu måste jag springa, updaterar senare om det blivit någon shopping :)

Semester!

Fan va gott...
Det som händer den närmsta vecka är att träffa lite vänner och gå lite på stan.
Sen de två kommande veckorna är vi i Grekland, båtluffar lite.
Naxos-Paros-Santorini
Är en sån latmasksluff, allt är bokat via Apollo, fast gott och slippa tänka på sånt. :)

Sitter med valpen i knät och myser, ska ta en kopp te och titta på filmen på Kanal 5 snart - sååå bra!
Sen blir det i säng tidigt, upp imorgon och in till stan med mamma innan vi ska på restaurang och fira min farmor som fyller år på söndag =)

Nä nu ska jag enjoya kvällen! :p
XoXo

Om en liten, liten stund...

Snaaaaaaaaart, snart smäller det, då är arbetsdagen slut.
Längtar faktiskt nu...
Jag som inte hade nått behov av semester längtar ändå! :)
Hehe...
Ska bli så gött att bara vara, ta det lugnt och göra lite vad man känner för.
Och framför allt - komma till värmen, mysa med älsklingen, äta tzatziki, dricka öl, titta på solnedgångar och bara leva greek-liv :p
Japp, knappt en och en halv timme kvar! =D

Jo det har jag glömt skriva, idag är min moster planerad att föda en liten bebis, hade varit fräckt om den kom idag.
Av två anledningar - ett; eftersom den är planerad, grymmt att komma på den planerade dagen. två; det är ju 080808 :p
Jaja, spännande med en liten bebis iaf! :)

Back to work, igen! :p

Sista dagen...

Är en otroligt stressig dag på jobbet, men det gör inget, för det är sista dagen innan jag går på semester.
Tre goa veckor, varav två spenderas i Grekland - Ska bli svinagott! =D
Dagen har gått väldigt fort också, är väl för att jag har så mkt att göra, men det känns både bra och dåligt.
Bra för att då tar arbetsdagen slut fortare och dåligt för att det inte känns som jag hinner med allt. Hehe...
Jaja man ska inte klaga när man ska ha semester :)

Ska bli gott att få sova ut på måndag, för tyvärr har jag ingen tid till det i helgen, men på måndag - då jäklar :)

Måste bara tipsa om en film som går på Kanal 5 ikväll, Tristan & Isolde, skitbra film.
Se den!
Såg den på förhandsvisning på bio när den gick, så jäkla bra, ska utan tveckan se den ikväll också.

Nepp nu måste jag fortsätta här.
Later...

Försäkringsbolag! Haha...

De är omöjliga!
Skadade knät -99 och opererades för det, har sedan dess varit svag (trots rehab och träning) och har kvarstående besvär i form av isningar när det blir kallt, svårt att t.ex. sitta på huk osv
Så jag skickade in alla papper, journaler, intyg, bilder och ett brev från en läkare där hon intygar att jag har problem och vatten i knät (vilket tydligen är vanligt efter en operation) och det kommer aldrig bli bättre än så här.
Fick lite, lite pengar för ärren - tack!

Men... idag fick jag hem ett brev där det står att jag inte kommer få ersättning för skadan för att försäkringsbolaget i samråd med medicinsk rådgivning inte anser att problemen har med skadan att göra.
Va? Vad har det med att göra då?

Hopplöst, förbannd är jag... skiter egentligen i pengarna, det är bara en principsak.
Man betalar några tusen per år, använder aldrig försäkringen och när det väl gäller, när man behöver den, nä då får man nada... vad mer kunde jag gjort för att övertyga dem? Har ju skickat in alla papper och lite till, tom markerat speciella delar och skrivit förklarande text. T.ex. läkarens namn som opererade mig osv.
Ska överklaga i alla fall. Min handledare var på semester tills nästa vecka, ska ringa henne då!

Tack för avskrivningen! :p

Fallet Madeleine

Försvunna Madeleine McCann.
Detta är något som från första dagen fångat min uppmärksamhet.
Jag tycker just detta är så hemskt och så "intressant"
Varför? Vet inte riktigt. Har aldrig känt så för något annat fall.
Allt som skrivs lusläser jag och alla bilder granskar jag noga.
Skulle så gärna vilja läsa boken "Maddie 124"
Någon som vet vart man kan få tag på den? Hittar den inte i Sverige eller på någon svensk sida.

Har föräldrarna råkat ta död på henne med hjälp av sömnmedlet?
Är hon kidnappad?
Lever hon?
Vart är hon?
Vad tror ni?

Själv är jag skeptisk. Visst om de råkat ta död på henne, men kan föräldrarna verkligen göra sig av med kroppen och sen fortsätta leva? Se sina andra barn i ögonen utan att känna skuld? Utan att i deras ögon reflektera Madeleine?
Är det möjligt?
Är det så, så tror jag inte det håller för evigt, någon gång kommer de försäga sig eller göra bort sig.
Och med tanke på att det nu gått 15 månader och de ännu inte visat någon tedens till det ovanskrivna så undrar jag...

Men visst är det lätt att skylla på de närmsta, framför allt när utredningarna inte leder någon vart.
Men samtidigt kan man inte hjälpa att undra; Varför mamman städade bilen och varför hundarna fick upp likluktsspår på nycklarna och varför de hittat blodspår - även om dessa inte till 110% kunde kopplas till Maddie.
Ja det är allt underligt och jag hoppas verkligen att alla frågor får svar och att detta löser sig.
Utredningarna lades förvisso ner för 2-3 veckor sedan men jag håller tummarna för att fler spår dyker upp så de återupptar utredningen.

Något som är intressant är detta vittnesmålet:

Uppgifter om att en butiksinnehavare i Amsterdam i maj i fjol ska ha träffat en flicka som misstänks vara Madeleine McCann.

Flickan kom till kvinnans butik i sällskap med en man och en kvinna och två andra barn.

Enligt butiksägarens vittnesmål ska barnet ha sagt att hon hette Maddie, och att det vuxna paret inte var hennes föräldrar.

- Det är inte mamma, det är en främling. Hon tog mig från mamma, ska barnet ha sagt.

Och när butiksinnehavaren, en 41-årig kvinna, frågade när flickan senast såg sin mamma ska hon ha svarat:

- Dom tog mig från min semester.
Vad tror ni om detta?
Påhittat eller bara renutav läskigt?

Förra sommaren var vi på semester på Kreta och denna bild (som mamman håller i) hängde mellan hotellet och stranden, så varje gång man gick förbi fick man den där känslan - av obehag. Nu var man själv på en go semesterresa och njöt av lugnet och värmen.
Så hade de det, innan hon försvann!

3 dagar kvar...

Godmorgon på er
Med idag inräknat är det bara 3 arbetsdagar kvar tills semestern, längtar ihjäl mig!
Vet inte varför egentligen för jag känner mig inte direkt arbetstrött, mer trött på mitt arbete bara, jaja hur som helst ska det bli gott att kunna sova lite längre, slappa i soffan, göra vad man känner för och bara få vara. Och självklart resa runt i Grekland, ska bli så jäkla skoj! =)

Det blev inte så mycket gjort igår, åkte iväg efter jobbet och åt en glass innan vi åkte hem till mamma och pappa och gosade med vovvsingarna :)
Sen åkte vi hem och slappa framför TVn, heeela kvällen, svingott! =D
Så nu måste jag göra festhäftet ikväll, ska vara klart imorgon :p
Jaja... det löser sig!

Nu ska jag fortsätta denna arbetsdagen!

Snart...

Får jag gå hem från jobbet - äntligen!
Bara 10 min kvar, ska bli gött!

Idag ska jag försöka knåpa ihop det sista på festhäftet till bröllopet och sen bara slappa framför TVn
Känner för en sväng och kolla dator och så också, får se... inte riktigt pengar denna månaden till en laptop, men titta kan man ju, haha... brukar gå sååå himla bra! :p
Har hittat världens bästa surfdator, en Asus Eee PC, kostar cirka 3000 kr och är supersmidig, liten och lätt - perfekt med andra ord. Jaja... vi får se... hehe...
Blir nog en liten svängis till päronen också för gos med valpen ;)

Nepp, time att avsluta här innan baby hämtar upp mig :)
HEEEMGÅNG!!! =D

Lilla valpen

Lovade ju att lägga upp bilder på mammas och pappas valp igår kväll, men va hemma så jäkla sent så jag gick bara och la mig. Körigt att börja jobba sju varje morgon ;)
Här är iaf lite söta pics =)

Erkänn söt!? =D
And Nicco was his name! ;)

Ta slut!

Första dagen på jobbet efter operationen och en vecka hemma.
Tydligen är jag väldigt snabb tillbaka när man hör alla andra prata, men det är sån jag är - envis och rastlös! :p
Känner dock att jag är helt slut nu och bara vill hem.
Dels pga ont men också för att det varit så jäkla mkt på jobbet, men det är bara fyra arb.dagar kvar efter idag, sen är det SEMESTER! =D
Så jäkla gött det ska bli om bara ligga hemma och mysa en vecka innan vi åker på båtluff. Mys och skoj - en perfekt blandning! Hehe...

Idag ska jag träffa världens goaste tjej efter jobbet, hennes kille har (på ett halvsvinigt sätt) gjort slut och hon är jätteledsen, så då får man vara den bästa vän man är och ta hand om henne. Så det blir pizza och gos med mammas och pappas nya valp.
Ja just det ja, det har jag inte sagt - mamma och pappa har köpt en ny valp.
Jätte liten och dösöt. Lägger upp en bild eller två ikväll! ;)

Back to work

P.s. I love you

Hur underbar är inte denna filmen då?
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ UNDERBAR!!!
Jag tror aldrig, och jag ljuger inte, aldrig att jag gråtit så mycket i en film.
Ja ska jag va ärlig grät jag nog hela tiden nästan, skoj att se film med mig! Hehe...
Nä men den var så himla fin och gripande och man glömmer ofta vilken tur man egentligen har, vilka småsaker man ska uppskatta i livet och vad lite som egentligen behövs för att göra än lycklig - denna filmen är verkligen en sån film som påminner en om just allt det där. Och lite till! ;)
SE DEN!!!

Holly och Gerry är ett ungt par som varit gifta i 9 år och fortfarande älskar varandra innerligt. När så Gerry dör av en sjukdom står Holly ensam kvar utan att veta hur hon någonsin ska kunna gå vidare. Så börjar brev dyka upp till henne, brev som Gerry skrev innan han dog och som är menade ska hjälpa henne att börja leva igen.

Betyg: TTTTT

Till Sebastian!
p.s. I love you

Känslorna som måste ut!

Lördag, snart söndag... precis kollat på film med älsklingen.
Såg p.s. I love you, så otroligt bra, ska verkligen skriva om den sen men måste ändå bara säga att jag tycker att alla ska se den, ger perspektiv på en del saker och ja, haha... ska inte säga för mkt sen, ni får läsa recensionen! ;)
Men på tal om perspektiv i livet, denna veckan som varit nu har varit extremt omtumlande på många sätt, både när det gäller mig själv och saker runt omkring mig. Jag är för tillfället en tickande bomb när det kommer till min känslomässiga del, känner så mycket just nu så det är obeskrivligt.

Jag vill i alla fall passa på att tacka en helt underbar vän, toppentjejen.
Igår när jag kom hem och tog upp posten från golvet låg där en form av paket/brev till mig, nyfiken jajjamän, öppnade och där var en bok "Urban Legends". Älskar verkligen sånt! =D
Och - ett kort, ett kort som hon gjort (svinduktig som hon är) till mig, bara mig. Så himla gulligt!
Där hon i kortet hälsar att jag ska krya på mig och kan ha boken som hjälp, från henne och hennes man.
Värmde så mycket att jag blev tårögd. Det är verkligen i "svåra" situationer man märker vilka som är ens vänner. Och hon är verkligen en av de få, verkliga vännerna! Love you!

Det finns många jag skulle vilja skriva om just nu men just denna händelsen var extra värd att nämnas! :)
Men ok, måste! :p
Älskar min familj och släkt över allt på jorden, och självklart - my husband to be, Sebastian! ;) *hihi*
Älskar alla vänner som funnits där för mig och som fortfarande gör det.
Love Love Love

På väg tillbaka...

Ville bara göra er uppmärksamma på att jag fortfarande lever och mår bättre! ;)
För nu börjar jag allt repa mig efter operationen, den riktiga jag börjar kika fram igen.
Känns gott! =)
Fortfarande lite öm och mer slapp än vanligt men det där pratglada och skämtsamma har i alla fall kommit tillbaks, så snart ni... snart! Haha...

Idag har jag bara slappat hos mamma och pappa, blivit ompysslad och sånt gottigt.
Ska få håret plattat av systern min om en stund och sen ska vi på kalas för min kusin som fyller 9.
Får väl se hur mkt man orkar där men det ska i alla fall bli gott att se alla och få gratis mat, hehe...

Nepp, nu ropar syrran...
Ha en bra dag allesammans!