NAXOS

Vi börjar med första ön - Naxos
5 dagar skulle vi vara där.
Checkade in på hotellet som såg sisådär ut i möblemanget och när vi stod utanför vårt rum, som självklart låg på bottenplan så kände vi att 2+ hotell kanske var lite för låg standard för vår smak. Öppnade dörren och känslan förstärktes, men... vi öppnade balkongdörren och *halleluja* sikken havsutsikt!
Balkongen låg en it ovanför markplan och stranden var bara cirka en 10-15 meter ifrån vår balkong, ja det var verkligen helt perfekt!

Första dagen gick ju bara åt till att resa så vi tog det bara lugnt och gick ut och åt.
Andra dagen låg vi på stranden och självklart, vi brände oss båda två. Haha... jaja...
Tredje dagen kände ingen av oss för att pressa i solen så vi tog oss en promenad runt Naxos stad och kolla läget, satt på en och annan uteservering och gotta oss.
Fjärde dagen hyrde vi en bil och åkte runt och såg ön, råkade ut för två goa saker också, haha... skrattar bara jag tänker på det.
#1 var att jag missuppfattade tankmätaren på bilen, så när älsklingen tyckte att vi skulle tanka så fatta jag inte va han menade men sa bara jaja och höll med, satt i bilen och såg helt plötsligt att summan var uppe i över 30 euro och slängde upp dörren och skrek att han måste be bensinstationsmannen sluta tanka och då *pang* tanken var full och summan var 41 euro, vi skrapa och slet men fick inte ihop hela summan och kom undan med 7 cent back :p
#2 var att vi parkerade bilen vid en strand och när älsklingen skulle köra därifrån var det helt plötsligt massa sand på ett ställe och vi körde fast, ut gick jag och började putta på bilen samtidigt som han backade. Det gick bra men en grek såg vad som hände och kom springande för att hjälpa till. Så körde han fast igen och då skrek greken på sina söner och så stod de tre i sandrök och putte på bilen medan jag stod som ett fån brevid och kände mig ivägen :p
Ja herregud...
Sista dagen låg vi i alla fall på stranden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0