Fallet Madeleine

Försvunna Madeleine McCann.
Detta är något som från första dagen fångat min uppmärksamhet.
Jag tycker just detta är så hemskt och så "intressant"
Varför? Vet inte riktigt. Har aldrig känt så för något annat fall.
Allt som skrivs lusläser jag och alla bilder granskar jag noga.
Skulle så gärna vilja läsa boken "Maddie 124"
Någon som vet vart man kan få tag på den? Hittar den inte i Sverige eller på någon svensk sida.

Har föräldrarna råkat ta död på henne med hjälp av sömnmedlet?
Är hon kidnappad?
Lever hon?
Vart är hon?
Vad tror ni?

Själv är jag skeptisk. Visst om de råkat ta död på henne, men kan föräldrarna verkligen göra sig av med kroppen och sen fortsätta leva? Se sina andra barn i ögonen utan att känna skuld? Utan att i deras ögon reflektera Madeleine?
Är det möjligt?
Är det så, så tror jag inte det håller för evigt, någon gång kommer de försäga sig eller göra bort sig.
Och med tanke på att det nu gått 15 månader och de ännu inte visat någon tedens till det ovanskrivna så undrar jag...

Men visst är det lätt att skylla på de närmsta, framför allt när utredningarna inte leder någon vart.
Men samtidigt kan man inte hjälpa att undra; Varför mamman städade bilen och varför hundarna fick upp likluktsspår på nycklarna och varför de hittat blodspår - även om dessa inte till 110% kunde kopplas till Maddie.
Ja det är allt underligt och jag hoppas verkligen att alla frågor får svar och att detta löser sig.
Utredningarna lades förvisso ner för 2-3 veckor sedan men jag håller tummarna för att fler spår dyker upp så de återupptar utredningen.

Något som är intressant är detta vittnesmålet:

Uppgifter om att en butiksinnehavare i Amsterdam i maj i fjol ska ha träffat en flicka som misstänks vara Madeleine McCann.

Flickan kom till kvinnans butik i sällskap med en man och en kvinna och två andra barn.

Enligt butiksägarens vittnesmål ska barnet ha sagt att hon hette Maddie, och att det vuxna paret inte var hennes föräldrar.

- Det är inte mamma, det är en främling. Hon tog mig från mamma, ska barnet ha sagt.

Och när butiksinnehavaren, en 41-årig kvinna, frågade när flickan senast såg sin mamma ska hon ha svarat:

- Dom tog mig från min semester.
Vad tror ni om detta?
Påhittat eller bara renutav läskigt?

Förra sommaren var vi på semester på Kreta och denna bild (som mamman håller i) hängde mellan hotellet och stranden, så varje gång man gick förbi fick man den där känslan - av obehag. Nu var man själv på en go semesterresa och njöt av lugnet och värmen.
Så hade de det, innan hon försvann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0