Jobb-effektiv!

I tidningar och media har det på senaste tiden stått en hel del om
"att prata på jobbet" och jag måste nog erkänna att jag står på sidan som
är för prat på jobbet. Jag anser att utan den sociala kontakten med sina
arbetskamrater utöver arbetet är jobbet inte fullt lika intressant och folk tröttnar.

Jag har också en annan förmåga som kanske inte är fullt lika bra,
jag tänker mycket bättre på jobbet. Allt jag behöver lösa löser jag på jobbet,
t.ex. saker där lite större beslut behövs tas osv. Hur kan det vara så?
Jag får ju ändå gjort mitt jobb och lite till så det är ju inte det att jag inte arbetar,
men jag hinner med så mycket.

Samtidigt som jag fakturerar så hinner jag både tänka ut vart vi ska
åka på semestern, vad jag ska köpa i julklapp till alla,
vilken mat vi ska ha inhandlat till julen osv osv
Jag är nog helt enkelt jobb-effektiv! =D


Och snabb i fingrarna när det kommer till att skriva på datorn :)

Sen är det nog lite så att jag kan mitt jobb och inte behöver engagera all
min tankekraft i jobb utan har en del hjärna över till annat, haha...

I vart fall så är de nio timmarna på jobbet mina effektivaste timmar på ett dygn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0