Tråkigt avslut på julafton =(

Senast jag skrev satt vi ju och väntade på julmaten, om jag få bara vetat vad som komma ska... Vi åt som sagt, sedan kom syrrans kille och vi delade ut paketen. (ni får veta mer i senare inlägg)

Efter det fick älsklingen ett telefonsamtal - hans morfar låg på sjukhus, han hade ramlat och slagit sig rejält.
Kändes jätte konstigt att han fick det samtalet
eftersom vi några timmar tidigare träffat honom,
glad och pigg och nu låg han och hade svinont på sjukan.
Eftersom det på bara en millisekund gått från halvdisigt väder till blixthalka så var det ingen som var beredd så han halkade och föll handlöst och det hade tydligen ambulansmannen också gjort när de kom, usch!

Så det samtalet drog ner stämningen lite grann och
man såg på hjärtat mitt att han inte var riktigt in mood,
tårar i ögonen men vi fick pratat om det så blev det lite bättre sen...

Senare på kvällen när vi kom hem kokade vi lite hjortron glögg och öppnade julklapparna till/från varandra och hans föräldrar. Sen var det två trötta som lämnade julen 2008 bakom sig.

Igår var vi uppe på sjukan och hälsade på hans morfar,
han verkade bättre och piggare, men det är väl så - de har high-tec tabletter på sjukhus, haha...
nä'rå, han skall opereras idag och så hoppas vi att han får komma hem snart.
Han hade brutit höften på fyra ställen tror jag, men enligt läkarna var det ingen fara.
Min farmor bröt den för nått år sen eller två och det märker man inte på henne idag så vi får hoppas på samma framgång för honom :)

Nu ska jag göra mig klar här hemma, ska iväg till moster och bebiskusin för lite mys medan männen i våra liv är och tränar, hehe... haha... jaja... spännande! :p
XoXo

Kommentarer
Postat av: En sv männen...

Jag va hundradelar från att svimma... springa är inte min grej ;)

2008-12-26 @ 20:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0