Volvo Personvagnar

Igår var en hård dag för Volvo Personvagnar, flera hundra fick sparken och det var ingen rolig stämning där ute.
Men det är förståligt, tänk var många jular som blir förstörda, liv som halvt rasar ihop osv.

Volvo är ju ganska känt för att vara ett "inavel-ställe" där man blir ihop med
arbetskamrater osv, inte så jätte ovanligt eftersom man spenderar så
pass mycket tid ihop och där ute är det ju enormt så det finns
säkert någon för alla :) Been there, done that, haha...


I vart fall, tänk de som är tillsammans där bägge fick gå, 
fy fan sikken mardröm :(  Nä jag är inte avundsjuk.
Samtidigt jobbar jag ju på ett Volvo företag så jag ska väl inte
ropa hej än... Min kusin fick ju delgivning i förra veckan om sparken
från lastvagnar så ingen volvo-anställd går säkert. Bara att vara positiv och hålla tummarna :)


Min pappa är arbetsledare på Volvo och man har både sett på honom och
hört att han tagit detta med varslet ganska hårt,
han vet att han inte är ansvarig för vad som hänt men det är klart det
känns när man på en enda dag sitter och säger upp halva
sin avdelning strax före jul. God jul lixom :(

Nä, nog med deppigheter, dags att fortsätta jobba :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0