Skitsnack!?

Denna dagen har gått både fort och långsamt... haha... vissa partier har känts som en evighet och vissa har jag ingen aning om vart tiden tagit vägen! :p
Men det är ganska bra ändå... jobbmässigt är det helt lagom att göra, och så är det ju snart ledigt i tre goa dagar - underbart! =D
Ser fram emot ikväll också, se hur stor min gravida moster blivit. Nu är det bara 1½ månad kvar innan bebin anländer. Och så ska det bli skoj att träffa mina små busfrön till kusiner och se vad det lilla födelsedagsbarnet säger om presenten! *spännande*

Vi har haft diskussioner på jobbet idag om att prata "skit" om andra människor.
Varför gör man det egentligen? Det behöver inte ens vara skit, men man pratar om andra människor, lägger sig i deras liv och så... Jag gör själv det ibland - Tyvärr! Önskar jag inte gjorde det och att jag hade bättre själdiciplin än att bara falla med i sånna samtalsämnen. Men av någon anledning faller vi alla på ett eller annat sätt för denna frestelse, varför?
Tänk vad folk säger om en själv när man inte är närvarande. Vill man ens veta det? Tror inte det, bättre att inget veta.
Tänk på detta nästa gång ni ger er in i ett sådant samtalsämne...

Back to work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0