VARNING!

Min älskling satt och kollade aftonbladets hemsida för ett tag sen och såg en annons där det stod "Fri fordonsvärdering" och han skrev då i alla sina uppgifter och tryckte på ok. Då kom det upp en notis där det stod "Tack för din beställning, värderingen kommer på sms". INGENTING om någon kostnad.
Det tog några dagar och han fick ett sms, i det stod det även "Värderingsintyg med förklaring skickas med posten.." Sms:et avslutades med Välkomen åter, fortfarande INGET om någon kostnad.
Och pang, ner i brevlådan dimper värderingen upp, tillsammans med en go räkning på 399 kronor. VA!?!

Irriterad som man blir ringer man dem, inget svar... så håller det på i några dagar och idag fick jag pratat med en kille, trevlig? Haha, absolut... inte! Mycket otrevlig! Jag förklarade att det var pengar jag inte ville betala och tyckte det var extremt dåligt att det inte står något om betalning och att man inte ens blev länkad till deras hemsida (där det f.ö. står ett pris) Killen börjar tjöta om att jag ljuger och jag blir arg och säger bara "Jag vet att jag har 14 dagars ångersrätt enligt lagen och jag undrar bara om du kan fixa detta nu så jag slipper bråka med er via konsumentverket!?" Han blir fly förbannad och skriker att jag inte ska hota honon. Hmm... va!? Absolut inte!

Han tog iaf bort räkningen och sa "så, nu är det klart" Jag tackar och önskar honom en trevlig dag, han muttrar något i stil med mmm... och slänger luren i örat på mig! =/
Så jag varnar alla - AKTA ER FÖR fordonsvärderingen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0