Juldepression

Julafton är alltid en jäkla diskussion och ett jäkla puzzlande.

Julen är för mig höjdpunkten på året, älskar allt med den och allt runtomkring.

Mörkret, alla tända ljus, maten, myset, pyntet, sångerna, allt allt allt!

Mina jular har alltid bestått av kalender med choklad och kalender med liten julklapp man öppnar varje dag, julstrumpa på julaftonsmorgon, mys i pyamas och tofflor, finkläder, kalle anka, julmat, godis, musik, brasa, tomte, klappar, ja you name it... Tyvärr är jag förälskad i en person som är precis tvärtemot och hans familj lika så.

De har inget julpynt, ingen julmat och ingen kalle anka.


Så varje jul sen vi träffades har vi samma diskussion - hur gör vi i år!?

Och varje år har det blivit samma sak; vi åker till hans föräldrar på morgonen/dagen och mina därefter sen hem till oss själva och myser lite. Men detta har, för mig, inte varit någon jul då vi har ätit hos dem och då är det kyckling eller oxfilé eller liknande och, ja... som en vanlig middag :(


Men i år har jag sagt ifrån... jag vill jätte gärna umgås med mina svärföräldrar också på jul men eftersom de år på år tackar nej till att fira jul så har jag sagt att jag i år kommer vara hemma hos mamma och pappa och baby min vill ju självklart vara med sina föräldrar så då får han vara där så kan vi träffas på kvällen.


Jätte tråkigt men så får det bli, jag har sån extrem julkänsla redan nu så att spendera en sån jul skulle förstöra allt jag känner, tyvärr.

Jaja en månad kvar tills denna dag så inga mer tankar på det nu! =)
Detta kan dock bli ett intressant problem om vi någon gång skaffar barn, hehe... den dagen den sorgen :p


Work work...


Kommentarer
Postat av: gisela

Hihi...hörrödu ! Vi har redan ljus runt balkongen.svart stjärna i fönstret.Adventstakar i alla rum, kallar du inte de julpynt gumman...men julmat nja de håller jag med dig om, men när Basse var liten då va de pkt på morron o massor på kvällen + jultomte hade vi oxå, har han sagt nåt annat så luras han hehe,Ps: du skriver jätte bra.Lycka till. massor av kramar Svärmor....

2008-11-25 @ 17:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0