Plikttrogen eller dum!?

Var och åt kinamat på lunchen, inte höjdarmat på jobbet så man får unna sig att komma utanför dessa väggarna :)
Man får mycket mer energi av att uppleva annan miljö om det så bara är för en halvtimme.
Så nu sitter jag här och är mätt med energi att klara resten av dagen. Ska dock på möte vid tre så det får bli att jobba som fasen innan dess.

Har tänkt på en sak också...
Varje månad, den sista arbetsdagen innan månadsskiftet (som nu på fredag)
så har vi månadsbokslut på jobbet och i två år har jag varit den tillsammans med en medarbetare som skött detta.
Nu har han slutat och alla arbetsledare har börjat hjälpa till. Och förr var det så att ta ledigt i månadsslutet
och framför allt mellan jul och nyår, det var absolut inte okej, men nu då?
Alla arbetsledare tar ju ledigt osv, borde inte jag kunna det också då?
Jag hade planer på att vara ledig på fredag men när jag såg att det var den siste så kunde jag inte med.
Varför är man sådan? Varför är jag så "plikttrogen" när ingen  annan är det?
Underligt! :p Men kanske bra samtidigt, hehe...

XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0