De två tunga V:na ~ Varsel & Volvo!

Just nu är det inte roligt att ha Volvo som arbetsgivare, jag har ännu inte märkt av varsel på min arbetsplats och vet inte heller om det kommer men självklart har man tänkt på det och alla är nerviga och oroliga.
Har pratat med några idag om det som kommit till mig och velat prata av sig, känns gott att folk litar på en så pass att de känner att de kan prata med mig. Har alltid varit så och det gillar jag... lite av en psykolog :)
Hatade dock psykologi i skolan så jag vet inte vad som gör mig så bra, hehe...

I vart fall gör det så ont i mig att se personer med familj, lån osv sitta och prata om hur nervösa de är och hur de gör allt för att inte riskera att bli kickad. Jag som har det bra ekonomiskt, inga större lån, en sambo med jättebra inkomst och inga barn känner lite orättvisa eftersom de mår dåligt av situationen och jag sitter och känner att "man inte ska oroa sig, det blir som det blir..." Det är ju lätt för mig att säga som klarar mig ändå, men för dem, vad ska hända?
Jag är glad att jag inte är chef i dessa tider i alla fall. Fy fan! :(

Nä nog om negativa influenser!
Nu jobb! Haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0