Jag hatar "mig själv"

Att vara sjuk, eller bara ledig, i vart fall, att ha så mycket tid över att man hinner stanna till i livet och tänka till, att inse att det inte alls blivit som man tänkt sig, det är tufft. Det tar på en och man kan inte i sin vildaste fantasi förstå varför det blivit så här. Jag har haft några sådana uppvaknanden i mitt liv och varje gång har jag blivit så jäkla förbannad på mig själv, men ändå så faller jag tillbaka. För en månad eller två sen skrev jag att jag skulle ta tag i mitt liv, men ändå så sitter jag här idag och undrar vad fan jag håller på med. Jag har förvisso bokat in en tid för ett möte på en skola men ändå så känns det inte tillräckligt. Vad ska behöva hända för att jag ska känna att det är en förändring på gång, vad behöver jag förändra för att känna att jag börjar bli mitt riktiga jag igen och inte en person jag normalt hatar?
Det krävs en jäkla massa mod för att förändra sitt liv och jag vet att jag har det inom mig, men vart är det när jag mest behöver det?
Personen jag är just nu gör mig besviken, ledsen och irriterad över hur jag har lyckats förvandlas till denna person. Jag verkligen, verkligen HATAR den jag är. Inte för att jag är någon dålig person på nått sätt men jag är inte den jag en gång varit. Vet att man förändras i livet, men inte så här...
I need to wake up och ta tag i skiten!

Kommentarer
Postat av: T

Åh, gumman! Vad jag känner igen mig! puffar

2008-10-13 @ 12:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0