~ Sega chokladmuffins med marshmallowtäcke ~

Jag har blivit smått småsugen på marshmallows lite då och då, hehe...
för ett tag sedan gjorde jag varm choklad med sådana i. MUMS! =D
Så hittade jag detta receptet, hur gott låter inte det då?
Måste testas! :)

Sega chokladmuffins med marshmallowtäcke
Sega chokladmuffins med marshmallowtäcke Foto: Elin Nordström
10 portioner | Stora formar, 6 st/plåt

100 g smör eller margarin
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
En näve grovhackade valnötter (kan uteslutas)
Minimarshmallows


Smält smöret och blanda med övriga ingredienser förutom marshmallows.
Fördela i 10 stora muffinsformar och grädda längst ner i ugnen i 200°C ca 15 min.
Lägg en hög marshmallows på varje muffin och ställ in i ugnen högst upp
någon minut tills marshmallowsen sväller och får lite färg.
Låt svalna något... Njut! =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

blähh!!! Tacka vet jag mintuu

2008-10-29 @ 15:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0