Årstider...

Det börjar bli kyligt ute på morgonen nu, snart dags att ta upp en riktig jacka att använda när man går till jobbet. Lite mysigt är det däremot på kvällarna när man kan tända ljus och gosa in sig i en filt med en kopp te i soffan :)
Och snart börjar alla serier på TV igen =D

Angående det här med årstider, alla är så negativa till dem, själv älskar jag vår, sommar, höst och vinter. Det är synd att de försvinner mer och mer i Sverige bara.
Våren är ju den där mysiga tiden när alla bara blir spontana och glada, det börjar bli grönt ute, fågelkvitter, tunnare kläder och promender hand i hand :)
Sommaren behöver jag väl inte ens förklara vad jag anser om :) Sol, värme, pickinick, grillning, massa utomhusaktiviteter, mycket mer att hitta på som inte behöver kosta massa pengar, slapp i gräsmattan, öl på uteserveringar, goa kvällar och morgonar... ja I can go on :p
Hösten är som sagt ruggig, regnig och kall - mysig, man kan med gott samvete spendera varenda kväll inne med en film, kramar, tända ljus, te, långa bad osv
Vintern är för mig helt klart den bästa årstiden - så länge det är snö, för slask är inget för mig. Men ungefär som med hösten kan man med gott samvete spendera tiden inomhus, men att dra på sig massa kläder och ut och gå i snön när det är mörkt och snön faller sådär mjukt, mmmmmm.... underbart! Och sen allt som hör julen till; julpynt, träffar med släkten, julsånger, glögg, pepparkakor, all mat, julshopping, alla lampdekorationer, julgranen, glädjen, julpyssel yes I can go on even here :p ÄLSKAR JULEN!!!

Haha ja nog tjötat, vem skriver ett inlägg om årstiderna? :p Hehe...
Nu måste jag jobba vidare.
Later...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0