Avundsjuk på mitt hjärta!

Nu sitter jag och är halvtrött på jobbet...
Älsklingen tyckte att vi kunde stanna hemma från jobbet idag, tända ljus, äta frukost och mysa i soffan. Låter liiite mer intressant men man har inte så jätte mycket val i mitt fall, där är jag avis på honom; att han är egen på ett sånt sätt att han kan bestämma själv över sina tider och när han ska vara ledig. Så har han haft en bra månad efter tre veckor kan han välja att vara ledig den fjärde om han inte vill tjäna mera. Fusk fusk fusk!
Själv sitter man med 25 dagar semester och ett visst antal komptimmar per år, beroende av alla andra och är man ledig ska man räkna med att det ligger massa jobb och väntar på en när man kommer tillbaka.
Jaja... så är livet, inte alltid rättvist och man är alltid avis på en eller annan sak som någon annan har :p

Blev inte så mycket gjort igår, slappade i soffan, tittade på Ensam mamma söker och på två avsnitt av Prison Break.
Ganska gott dock efter all stress som varit.
Och idag får vi troligen besök av min älskade kusin :) Ska bli skoj, för vi ses alldeles för sällan.

Nä måste fortsätta jobba, har en del småpill jag måste få bort idag.
Later...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0