Lilla jag filosoferar!

Jag har en stark känsla, eller rättare sagt en vilja, den strävar efter något jag inte kan nå ett mål så långt bort att jag inte vet om jag orkar kämpa, eller vågar kämpa.
För så mycket jag kommer förlora på vägen, är det värt det?
Jag undrar hur det hade varit om jag valt en annan väg från början, varit mer spontan och inte tagit allt så seriöst, låtit mig själv våga ta chanser. Eller var det det jag gjorde kanske?
Hur får man svar på vad som kunde hänt om man valt höger istället för vänster i livet? Vill man ha de svaren?
Jag vet inte vad som är rätt, ska jag lita på hjärtat eller magkänslan? Eller är de samma? Vad säger hjärnan?
Livet är en gåta och frågan är egentligen, vill du veta svaret innan du löser gåtan?

Hur som helst så, för att försöka komma ifrån frågorna, så har jag fått en konstig känsla och vilja till en förändring, förändringen verkar dock bli större än jag från början planerat och jag undrar bara om det verkligen är detta jag vill. En liten förändring är välkommen, definitivt, men allt detta? Nja, det tåls att tänka på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0