Livet...

Jag vet att jag bara är 24, men nu ska jag vuxensnacka.
Jag vill ha ett jobb som jag älskar, trivs med och kan tänka mig att arbeta länge på. Inget sånt som man känner efter en vecka att man bara vill därifrån, tiden rinner iväg och tillslut hatar man sig själv för att man ödslat tid på något meningslöst. Visst, allt man gör i livet har en mening och det är allt man gör i nuet som leder till framtiden. Men... det finns också saker man kan påverka, saker man kan bestämma över själv och man måste välja inriktning i livet.

Jag vill kunna slappna av, komma hem och ha en mysig kväll för att sedan sova och vakna upp med viljan att gå till jobbet. Och helt ärligt så vet jag inte när jag senast kände så. Det är hemskt att jag låtit allt gå så här långt.
Och även om jag kommer byta jobb några ggr till i livet så vill jag ha ett stabilt jobb där man inte har rädslan i bakhuvudet att få gå den dagen man bestämmer sig för att skaffa barn och allt.

Jag har inget att falla tillbaka på mer än en gymnasiekompetens inom något jag inte ens vill jobba med - ekonomi.
Har ju också projektledning i min gymnasiekompetens och det hade verkligen varit skoj att arbeta med, men det kräver ju utbildning innan man får jobb. Och jag som inte vill plugga, haha...

Jag har i alla fall hittat tre utbildningar jag vill gå, på kvällstid, kostar pengar men man slipper säga upp sig eller ta studieledigt så man får ju normal lön under tiden. Så man tjänar ju på att betala för sig istället.
Två av dem har samma inriktning och den tredje är något helt annat, men alla tre är verkligen saker jag älskar. Svårt.

Kommentarer
Postat av: Christer

Vad skulle du göra utan dina arbetskompisar

2008-09-09 @ 14:14:03
Postat av: kusinen

så enveten som du är, fixar du det på bästa sätt, det vet jag

2008-09-09 @ 21:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0