PAROS + ANTIPAROS

Fortsättningen på resan...
Vi kom från Naxos till Paros, där vi skulle spendera fyra dagar, resan tog cirka en timme med båt. Det var vi och fyra norrmän som reste med samma bolag, dock blev vi hänvisade till olika bussar och där skiljdes vår väg. Vi hamnade i en buss där par efter par gick av och tillslut var det bara vi kvar. Alla hotellen vi stannat på hade legat i ödemarkerna så när han kom till en liten stad blev vi jätte lyckliga men, hmm... han körde förbi och ut i ödemarken igen, men svängde och tillbaka på andra sidan. Vi slutade 200 meter ifrån hav och en affär och 800 meter ifrån restauranger. Hotellet var jättefint och vi var nöjda.
Första dagen gick ju åt till resa och att slappa vid poolen och allt kändes bra, tills fram på kvällen... varenda jäkel var fransmän och ingen ville prata engelska så på restaurangen sa de inte ett ord till oss och bara ställde tallrikar och glas i en hög så fick vi själva duka ut. Och när vi sedan fick in min sallad och 45 min efteråt fick in älsklingens pizza, då var jag nära att gå i taket... så förbannad och missnöjd. Men man är ju inte värre än att man gör det bästa av situationen :)

Andra dagen spenderades vid poolen och bara slappade, på kvällen tog vi bussen till en hamnstad och åt lite fisk och italiensk glass :p Men där var supermysigt och hade vi fått byta ställe att bo på så hade vi bott där istället.

Tredje dagen åkte vi med buss till huvudstaden där vi åkte vidare med båt till den lilla grannön Antiparos. Det fanns inte alls mycket att göra och vi som åkte tidigt för att hinna med så mycket som möjligt på en dag skrattade bara och undrade vart vi skulle göra av all tid :p
Men vi tog oss en lååång promenad och satt lite i skuggan på stranden och doppade fötterna och benen för att svalka av oss, tyvärr hade vi ju glömt handduk och så men lite blöt kan man ju bli ändå. Hehe... När jag började bli yr bestämde vi oss för att sätta oss på en uteservering och äta, så vi åt varsin macka, vatten och frappe - MUMS! =D Men det blev inte bättre, yrsel och illamående hade tillkommit och jag gick in och spenderade en tid framför datorn och msn, säger bara aircondition! :p Börja må värre så halsade i mig en halvliter vatten i hopp om att det va vätskebrist, men icke, spenderade resten av tiden på toa och hoppades att grekerna skulle tro jag va gravid så som jag kräktes - pinigt värre. Båten tillbaka var en mardröm men det blev lite bättre allteftersom och vi orkade med en sväng i huvudstaden, inget att hurra för.

Fjärde och sista dagen spenderade vi även denna vid poolen innan kvällen kom och vi försökte ännu en restaurang där vi bodde, misslyckande även denna gången. Tråkigt. Men men... nu vet vi ju vart vi inte ska återvända! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0