Hjärteskärande! Ni måste läsa detta!

Vet att jag uppdaterade bloggen för bara någon timme sedan men jag bara måste skriva detta.
Läste om en tjej med cancer för ett tag sedan, Madde. Tyckte allt var så hemskt ang henne och vad hon skrev fängslade mig, det spelade ingen roll om det så bara var ett "meningslöst" inlägg på en rad eller en halv novell. Man kände med henne... Hon gick bort i måndags och allt är bara så tragiskt. Man känner verkligen med alla hennes närstående och sätter sitt egna liv i ett helt annat perspektiv, varför uppskattar man inte det man har mer? Det borde man göra, man vet aldrig vad som sker!
Sjukdomen, som hon kallade Idioten har följt henne länge med smärtor och sjuhusbesök och nu har hon fått frid.
Hennes pojkvän har också en blogg där han bl.a. skrivit om hennes sista dag i livet m.m.
Man kan inte hjälpa att bli tårögd, så fint men samtidigt så tragiskt.
Det har även startats en del insamlingar i Maddes namn, bl.a. denna (seriös) som han startade via Barncancerfondens hemsida. Insamlingen heter "den jävla idioten", som hon kallade sin sjukdom. Hans mål är att samla in 100.000Kr till Lucia i sann "Maddeanda"!
Om någon av hennes anhöriga råkar läsa detta vill jag bara säga att Jag sörjer och känner med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0