A lion called Christian

Jag har alltid varit helt kär i vissa djur i världen, förutom hundar är alla andra djur tyvärr vilda. Delfiner, isbjörnar och lejon är de som ligger mig varmast om hjärtat. Vem har inte velat ha en liten lejonbebis hemma och gosa med? :p
Så när vi var på resemässan och jag såg att man kunde åka ner till Afrika och få hjälpa små lejon att återkomma till det vilda, mata de med nappflaska och så, då blev jag lyrisk och sedan dess har jag tänkt på det hela tiden.

I vart fall, för ett år sedan såg jag ett youtube-klipp om ett lejon vid namn Christian som fick mig att få gåshud över hela kroppen!

Kolla här;
(för mer känsla, ha på ljudet och läs texten)
 

Hur underbart är inte detta då?
När Christian springer fram och kramar om dem på berget, jäklar...
Heeela kroppen ryser! =D

Ett längre klipp med längre avslut, man får se vad som händer när de går iväg :)
 

Ja fy fasen asså... man blir ju inte mindre sugen på en liten lejonbebis :p

Aftonbladet skev en artikel om detta som ni kan läsa här

Kommentarer
Postat av: Karolina

ååhhh.....alltså jag vet inte vad jag ska säga mer än...ååhhhh!! =D

2009-04-18 @ 14:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0