Choklad bra för hjärtsjuka

Läste en artikel som bl.a. löd så här;

Personer som överlevt en hjärtinfarkt och som äter choklad två eller fler gånger i veckan löper tre gånger mindre risk att dö i hjärtsjukdom än de som håller sig borta från godsakerna, visar ny svensk forskning som gjorts på svenska hjärtpatienter och som publiceras i tidskriften Journal of Internal Medicine.


Ju mindre choklad, desto mindre skydd, konstaterar studien som är den första som visar på ett samband mellan chokladkonsumtion och hjärtinfarktpatienters hälsa, enligt Imre Janszky på Karolinska Institutet i Stockholm som lett forskningen.


De välgörande effekterna gäller dock endast choklad och inte andra sorters godis, eftersom det är antioxidanterna i kakaon som tros inverka positivt på patienterna.



Jag är ju som ni säkert förstått chokladnarkoman, hehe... Och enl min åsikt måste detta innebära att jag är säker ifrån att få hjärtsjukdomar. Tror ni inte det? Haha

Jag refererar till denna raden;
  Ju mindre choklad, desto mindre skydd, konstaterar studien som är den första som visar på ett samband mellan chokladkonsumtion och hjärtinfarktpatienters hälsa

Jag tror att det är så i alla fall ;)


Kommentarer
Postat av: Mia

..tyvärr verkar det som att du måste få hjärtinfarkt först, för att sen äta choklad för att inte återfå hjärtinfarkt.. =)

Men men.. skit samma! ÄT CHOKLAD! =)

2009-08-25 @ 15:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0