Män som hatar kvinnor

Mikael Blomkvist, ekonomireporter, döms till fängelse för förtal av finansmannen Wennerström, och beslutar sig för att ta time-out från sitt jobb på tidskriften Millennium. I samma veva får han ett ovanligt uppdrag. Henrik Vanger, tidigare en av landets främsta industriledare, vill att Blomkvist ska skriva släkten Vangers historia. Men det visar sig snart bara vara en täckmantel för Blomkvists verkliga uppgift: att ta reda på vad som hänt Vangers unga släkting Harriet, som varit spårlöst försvunnen i snart fyrtio år. Till sin hjälp får han Lisbeth Salander, en ung strulig tjej, tatuerad och piercad, men också professionell hacker och med unika egenskaper som gör henne till en oslagbar researcher.



Jag HATAR svenska filmer, men denna - herregud, den var svinbra.
Nästan så jag skulle kunna se den om igen :)
Den var spännande och man satt verkligen på helspänn. Eller ok, jag var livrädd, haha... är ju så jäkla mörkrädd också så alla persienner fick rullas ner och ällingen fick hålla mig i handen. Sen när vi skulle sova, jomenvisst, tror fasen jag somnade av utmattning för att jag låg och spände mig och lyssnade på alla ljud, hehe... Nä denna film var en riktigt lyckad film, ser fram emot tvåan och trean. Se den!!!

Betyg: TTTT½

Kommentarer
Postat av: Tereza

Åh, va bra att du gillade den filmen! Kanske vi kan gå till VIP-bion och se den? (me likie!)

2009-08-25 @ 10:01:13
Postat av: Mia

Tess,vi har två dater i höst!! ;)

2009-08-25 @ 12:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0