Sommaren med Göran

Vi såg ju denna filmen i fredags med mina föräldrar, alla som känner mig vet att jag hatar svenska filmer, men jag måste säga att denna var över förväntan. Ingen wow-komedi, men den var bra, roligare än många andra svenska. Kan dock inte säga att jag rekomenderar folk att spendera bio-pengar på den, tyvärr...

Sommaren med Göran utspelar sig under en sommar och kretsar kring Göran, en kärlekstörstande kille som söker efter kvinnan i sitt liv.
Humor och romantik bland unga ängsliga innerstadsbor i Stockholm och överklassen i Göteborgs skärgård. En våt svensk midsommarhistoria som tar sin början i jakten på den stora kärleken och kuliminerar på Doddes klassiska årliga midsommarfest där intrigerna avlöser varandra.



Betyg: TT½

Långfilmsdebuterande Peter Magnusson är känd för den breda publiken genom tv-serien Hey Baberiba tillsammans med David Hellenius och Christine Meltzer. Vi ser även de i filmen tillsammans med Mirja Turestedt, Moa Gammel, Peter Dalle, Dan Ekborg och Alexandra Rapaport. Peter har skrivit både manus och spelar huvudrollen.

Jag måste i alla fall ge filmen cred för deras roll lista, alla var verkligen superbra skådisar och mixen av människor har de fått ihop perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0