Julutmaning från Tereza!




Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Absolut inte! Isf får de tvinga mig...

Bakar du något till jul?

Räknas julskinka? Haha, nä men julgodis blir det varje år iaf. 

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Med.

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?

En blandning är alltid bäst.

Knäck eller ischoklad?

Knäck.

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
Fyra ljus! =/ haha

Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?
Stjärna.

Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?
Spelar absolut ingen roll, det som avsändaren föredrar.

Vilka färger har ni till jul?
Rött är givet! Lite svart och silver.

När julpyntar du hemma?
Gardiner och ljusstakar första advent, tomtar runt den 20e och julgranen en eller två dagar innan julafton. 

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nej nej...

Har du ett färgtema i granen?
Yes, förra året var det lila, i år får vi se.

Levande gran eller plastgran?
Beror på humör, levande luktar ju så gott. Men vill jag ha vit gran blir det plast,

Hur ser din julfrukost ut?
Tomtegröt, macka med julskinka på, tomte te och julmust :)

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?
Titta på Kalle Anka.

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpeglögg,

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
B-L-O-S-S-A, glöggen heter Blossa.

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Mandel och russin.

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Clementiner!

Vilken är din favoritjullåt?
De flesta, men All I want for christmas - Britney Spears. Men julmusik är ju julmusik ;)

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Julmust! Skinka!

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Ingenting faktiskt, vi brukar alltid va hos mamma och pappa.

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Utan russin!

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Risgrynsgröt till frukost och ris a la Malta som dessert!

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Jag doppar inte i grytan.

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Julmust.

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Kommer inte på något...

Tittar du varje år på Kalles julafton?
Självklart, tradition!

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?
Tomteverkstan är en klassiker.

Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?
Nja, någon gång kanske, inte ett helt avsnitt.

Har ni tomte hemma?
Ja när vi firar med mammas sida, men annars bara en tomteluva till den som delar ut klapparna.

Köper du julklappar till många?
Mina små kusiner, svärföräldrarna, älsklingens mormor och morfar, mamma, pappa, syrran, hennes kille, älsklingen och Jessica. Sen gör vi julklappsspelet med resterande vuxna. Så ja en hel del :)

Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Jag slår helst in själv, men annars spelar det ingen roll så länge de är inslagna :p 

Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Spelar mindre roll.

Roligast att få i sin julklapp?
Något man inte ens önskat sig men man blir positivt överraskad över. Personliga julklappar är bäst.

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Inget speciellt, ovanstående svar kanske :)


Kom igen och svara du med - Utmana mig! ;)


Kommentarer
Postat av: Mia

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?

- Nej, för mig är julafton helig.(Men med tanke på mitt kommande yrke så lär jag ju få jobba på julafton..)



Bakar du något till jul?

- Nä, för jag äter inte upp det =)



Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?

- Med russin!



Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?

- Tycker alltid det är godast när det är egengjort.



Knäck eller ischoklad?

- Knäck.



Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?

- Den är vit och har fyra röda ljus i samt grön mossa..



Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?

- Stjärna på fot, och "moderna" el-ljusstakar finns i mina fönster =)



Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?

- Jag älskar att få julkort, men är skitkass på att skicka själv. Blir aldrig att jag skickar några...



Vilka färger har ni till jul?

- Framförallt rött, men även vitt och lite svart.



När julpyntar du hemma?

- Det blir lite när jag känner för det =) Ljusen i fönstren kommer upp på första advent. Julpyntet kom i år upp strax efter 3e advent.



Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?

- Nej



Har du ett färgtema i granen?

- Jag brukar ha rött och silver i min gran =)



Levande gran eller plastgran?

- En riktig gran - en kungsgran.



Hur ser din julfrukost ut?

- Äter inget speciellt på julaftonsmorgon, förutom vörtbrödet med skinka och senap på..



Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?

- Jag tittar självklart på Kalle Anka, är det snö ute går jag gärna ut och går.



Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?

- Köpeglögg,



Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?

- Glögg som glögg (?!), nä det blir väl blossa. =)



Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?

- Tycker inte om glögg, men dricker det på julafton för att man nästan "måste" =) Då blir det både russin och mandel i...



Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?

- Clementiner!



Vilken är din favoritjullåt?

- Jag gillar de flesta låtarna, men Chris Rea's låt Driving home for christmas är fantastisk!



Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?

- Julskinka och farmors köttbullar



Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?

- Ingenting, det ordnar mamma, fastrarna, farmor och mormor. Jag bara njuter av resultatet =)



Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?

- Det spelar absolut ingen roll.



Risgrynsgröt eller Ris à la malta?

- Jättesvårt. Jag tar lite av båda =)



Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?

- Ingen dopp i grytan!



Dricker du julmust eller mumma till julbordet?

- Julmust, tycker dock inte att det är så gott så finns det cola tar jag det =)



Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?

- Har inte fått något julrecept...



Tittar du varje år på Kalles julafton?

- Självklart, det är tradition!



Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?

- Jättesvårt att bara nämna en, men får väl säga Askungen då..



Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?

- Någon gång har jag sett, men det är inget jag ser på varje år. Jag håller mig till Kalle Anka.



Har ni tomte hemma?

- Nej, vi hade förr när vi var små. Men nu har de som delar ut paketen tomteluva på sig.



Köper du julklappar till många?

- Jag köper till min mamma, pappa, syster, farmor, mormor, morfar, Helena och min ena kusin =)



Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?

- De är alltid finare om någon som "kan" har slått in dem, men jag tycker det är väldigt roligt att göra det själv =)



Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?

- Strunt samma, bara det är juligt papper =)



Roligast att få i sin julklapp?

- Något som jag verkligen önskat mig, men som jag inte kommer ihåg att jag önskat mig. Det är en jätte rolig känsla när man öppnar just ett sånt paket.



Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?

- Jag vill väldigt gärna ha en tavla som jag vill ha ovanför min soffa =)

2009-12-19 @ 20:45:27
URL: http://plutten.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0