Plötsligt händer det!

Om en vecka är det julafton!
Längtar som fasen - årets mysigaste dag, utan tvekan.
Hoppas på snö också bara ;)

Jag tycker ju jag varit snäll 2009 så tomten bör vara snäll tillbaka, hihi...

Jag önskar mig, förrutom snö;
Ett humanity armband, vitt så det matchar min iPhone, hehe...
Leilas kokbok - A piece of cake
En rosa eller turkos eller någon annan fin färg haha... på en Kitchen Aid
Tidningsprenumenationer
Resa till New York
Eller resa någon annan stans. Paris, Grekland eller Italien går också bra ;)
Massage
Och lite annat smått och gott...

 
    

Vad önskar ni er i julklapp?

Julafton är en helig dag för mig... det är traditioner från morgon till kväll!
Eller egentligen tom from kvällen innan redan ;)
Dagen innan ska man göra skinkan, ha uppesittarkväll med bingolotto och äta MASSOR med julgodis och bara mysa heeela kvällen :)

Sen på julaftonsmorgon när man vaknar så öppnar man en morgonjulklapp, tar på sig morgonrock och tofflor, går upp och tänder granen och ljus, gör iordning julte, en vörtbrödmacka med skinka och lite gröt. Sen gör man sig julfin och åker hem till familjen, dricker glögg, ser på Kalle och äter massa julmat, efter detta delar man ut och öppnar paket samtidigt som man äter massor med godis och pratar tills sent på kvällen.
Det är/ska vara en dag av BARA julmys!!!

Efter jag träffa Sebastian har detta dock ändrats lite och mellan att man gör sig julfin och åker hem till familjen så åker man även hem till hans familj och myser, de firar dock inte jul men det blir bättre och bättre för varje år ;)
Brukar bli så att vi åker dit på dagen och dricker glögg, umgås och ger paket. Mysigt det också! =)


Ja jag kan skriva ett himla långt inlägg ang julen... underbar dag!!!

Vad har ni för traditioner!?
Berätta! =)



Ho ho ho... om en vecka kommer tomten! ;)


Kommentarer
Postat av: Mia

Åh julafton är så mysigt. Dock längtar jag tillbaka till dem "julaftonar" som var när jag var liten, då snön låg kvar på marken och det var minusgrader på julafton - det var vitt ute, som det ska vara!

Men annars är julen mysig ändå =) Dock i år kommer det inte vara någon "riktig" jul för vi firar detta året i skåne (kör var annat år), och då är det julbord den 23e och på julafton äter vi kalkon :( Men men, det får gå det med.. =)

Älskar min kitchen-aid btw! använde den förut när jag bakade bröd =)

Kram kram

2009-12-17 @ 20:09:14
URL: http://plutten.net
Postat av: Carin

Åh vilka härliga presenter du önskar dig! Humanityarmband vad är det för något? Åh K-A den är toppen bra fick ju faktsikt en (cream) i 25 års present av hela familjen och Johans släkt = D sen Leilas kokbok är toppen också den fick jag lite efter min födelsedag av en vän med texten "Lycka till med bullen i ugen" skrivet i ; )



Vi har en hel del traditioner men de har omkullkastats en hel del de senaste åren. Men vill införa dem igen men ens egna familj. Innan jul kokade alltid mamma massor med julgröt, bakade fruktkaka och gjorde skinkan. Sen åt man massa gott sådant innan och framför allt på julafton men på ju alftonsmorgon hade vi alltid fått julgodis, en clementin och en liten julklapp i våra julstrumpor = D. Sen såg man kalle och åt middag och bröjade tjata om att få öppna presenterna. Julen är helt Underbar!!! Hoppas eran blir toppen fin!

2009-12-18 @ 08:00:41
URL: http://carinscreares.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0