New York listor :)

Hemma och sovit första natten i egen säng - gott!
Pengarna är nog avklarade tror jag, banken kunde stoppa transaktionen till hotellet så nu har jag fått tillbaka pengarna så nu, efter ett snack med hotellet som inte kan se att jag betalat kontant måste jag iväg och faxa papper och så... jäkla jobbigt, håll tummarna att de inte fifflar :(

Jag fick en fråga i ett tidigare blogginlägg; varför jag var i new york!
Svaret är semester, tyvärr alldeles för kort sådan men det är verkligen ett ställe jag rekomenderar.
Tänkte berätta lite kortfattat vad vi gjort och sånt i nästa inlägg, med bilder :)

Men först en lista på saker som förvånade mig i NY:
- Folk är inte så stressade som man tror
- De är absolut inte otrevliga, trevligaste folket i världen
- VÄLDIGT trevliga faktiskt :p
- Och VÄLDIGT hjälpsamma

Saker som stämmer överens med vad man hört:
- Det är billigare att äta snabbmat än vanlig mat
- Alla taxibilar är gula
- Det ryker ur brunnar

Saker som inte stämmer överens med vad man hört:
- Brandposterna är inte röda, de har varit, men är numera svarta och silver
- Det finns inte massor med McDonal's och menyerna är inte enorma 

Saker man måste göra:
- Promenera i Central Park
- Äta en Pretzel
- Äta på Red Lobster
- Bara gå runt och kolla, man hittar alltid något nytt
- Åka till Washington Sq. Park och mata ekorrar, ta med jordnötter
- Kolla på Ground Zero
- Åka upp i Empire (bara för att ha gjort det)

En bra bok som rekomenderas är Berlitz resguide om New York,
perfekt att ha i fickan och superbra kartor =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0