Kvällens dejt!

Kvällen var supermysig!

På med mina ett av mina nya par skor och iväg, på busshållplatsen kände jag att jag började få skoskav och ojo, av med skorna och ser hur skinnet bara fläkts bort på bägge hälarna, blodigt, och som tur var hade jag ett par strumpor i väskan så på med dem och försöka stå ut under kvällen...

Kom in till stan och gick på restaurang Sirtaki, en jättemysig grekisk taverna som verkligen är underbar. Ligger en halv trappa ner och väggarna är klädda med tegel, det strömmar grekisk musik ur högtalarna och på väggarna hänger tavlor av vita hus och andra grekrelaterade motiv. När man suttit där en stund har man glömt att man befinner sig i Sverige ;)

Vi tog tzatziki med bröd, oliver och en halv tallrik med grekisk bondsallad till förrätt, sen tog ällingen souvlaki och jag moussaka som huvudrätt. Underbart!

Är ni i Göteborg måste ni bara testa denna restaurangen; maten är svinigt god, servicen bra och själva restaurangen super mysig =)


  

Efter maten gick vi till Avalons uteservering och tog oss varsin Mojito, mumma! :)

Nu väl hemma sitter jag och tycker synd om mina hälar, smaskar i oss ostbågar och allmänt slappar. Kanske ska se någon film (om vi inte somnar i soffan)


*snyfft*

Hoppas ni haft en toppenkväll!
XoXo

Kommentarer
Postat av: Tereza

Har varit på den restaurangen en gång. Jättegod mat och lite fööör bra service! De stod och passade på oss som hökar, så vi blev lite stressade! De kom tom. in med varmrätten innan vi ens hade ätit klart förrättten... men förrutom detta, bra ställe!

2009-07-18 @ 13:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0