Jag leker doktor! :p

Jag fick en kommentar i mitt förra inlägg som jag tänkte svara på, men det blev så långt svar så jag skriver ett inlägg istället :p

Postat av: Fru T

Kan det vara så att när kroppens utsätts för hård träning så minskar förmågan till återhämtning? Vilket ju då sätter ner immunförsvaret? En teori från Dr. Tez! :)


Jag tränar inte ihårt, max en timme i veckan och det räknas inte som hård träning för kroppen :)
Det underliga är ju att det räcker med riktig träning i en vecka så känner jag mig förkyld morgonen därpå och det håller i sig i cirka 1-2 dagar =/

Jag googlade på det och fick upp detta:
Kronisk trötthet; efter fysisk ansträngning får man sjukdomskänslor som håller i sig i mer än 24 timmar, problem med korttidsminnet och svårt att koncentrera sig, återkommande ont i halsen, ömma körtlar på halsen eller i armhålorna, huvudvärk och man känner sig inte utsövd när man vaknar. 
Den som lider av kroniskt trötthetssyndrom har oftast även besvär som sammanhänger med hormonsystemet och immunförsvaret.

Jag hatar att söka sjukdomar på nätet men det låter ju jäkligt likt alla mina symtom =/
Jag har ju tillskott av kortison i min astmamedicin pga att jag så ofta blev förkyld. Kanske ska börja ta denna oftare, som jag skall så ja... *skäms*
Jag har för några år sedan haft B12 brist och jag hoppas verkligen att det räcker med sådanna kosttillskott.
Även ovannämnda sjukdomen kan botas med B12 :)
I vart fall är ovannämnda ingen jobbig sjukdom utan bara jobbig tills man får vård :)

Ja vid sånna oklara symtom som jag har så får man väl göra sin egna research inför kommande läkarbesök.
Men nu sitter jag bara och spekulerar, dels för att man blir frustrerad och dels för att man skall ha argument när man kommer till vårdcentralen, för vi vet ju alla hur de är! Haha...
Jag skiter i vad det är, bara de hittar något för det här är svinigt jobbigt... framför allt när man inte vet varför.

Någon med fler förslag?
Och säg inte för lite sömn, då skrattar jag bara, sover är det mesta jag gör :p



XoXo

Kommentarer
Postat av: Fru T.. igen!

Men kan det inte vara så att för vissa (inte menat just dig) så kan det räcka med hård träning EN gång för att kroppen ska bli sån? Speciellt om man inte är jättemycket tränad? Har annars inga fler teorier på lager än kanske vitaminbrist? Hoppas doktorn kan hjälpa dig, kramelur!

2009-03-05 @ 10:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0