Eurovision del 2

Jag måste, innan röstningen är avslutad, säga att jag hoppas Cypern går vidare! =)


 



Spanien, Tyskland, England & Frankrike är ju alltid i final och behöver aldrig kvala.
Men...
Frankrike skulle behöva kvala, de hade inte kommit långt med årets låt.
Tysklands var verkligen svängig, men för "vanliga" beats =/
Englands var väldigt fin, en liten halvsmörig låt, verkar poppis i år.
Spaniens var bra. Inga direkta känslor. Men bra.
Tycker det är synd att länder slipper kvala, de kan ju skicka vilken skit de vill, men samtidigt så pungar de in så pass mycket pengar till tävlingen varje år att någon fördel ska de väl ha ;)

Sen går ju föregåendes års vinnare vidare direkt också och i år är det ju Ryssland
Rysslands var halv ok, men ingen vinnare.



De sista bidragen som gick till lördagens final var;
Azerbaijan - Schlagertävling!!!
Kroatien - För tankarna till Medelhavet om man bara lyssnar... men kass!
Ukraina - Känns lite "old-pop"
Litauen - Smörlåt, men ganska go
Albanien - Top 10
Moldavien - Medryckande och irriterande
Danmark - Boyband, man märker att Ronan Keating har ett finger med i spelet
Estland - Något i mig gillar låten, en annan del inte...
Norge - Söt Kille :p Gillar fiolspelen!
Grekland - Jag har alltid höga tankar om Grekland, men nu misslyckades de!
 
Ingen Cypern som gick vidare! =(
Jaja... framtränadet i semi och låten var verkligen bra iaf! 

Final på lördag nu då!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0