Tvingad till vila!

Jag är hemma och kurerar mig, trött på att vara sjuk. Va på jobbet igår men gick sådär. Va hos läkaren också och fick någon dunderhostmedicin, så nu är det jag och Bamse som dricker dunderdrickor :p
Den innehåller morfin och är verkligen stark, men den hjälper lite än så länge i alla fall så jag håller tummarna! Tog den igår kväll innan jag skulle sova, kroppen blev som spagetti men jag själv blev helt speedad, så låg i sängen och kunde inte somna innan klockan 05 imorse. Sen tog jag andra dosen nu vid lunchtid och sen satt jag och darra i två timmar, som nån jäkla narkoman, haha...
Det värsta med den är att jag får sån lust att göra massa saker men kroppen vill inte. Fick ju tillsägelse om att ligga stilla, vila och inte anstränga mig pga överansträngda lungor, men jag har ingen ro till detta :(  Men så fort jag börjar med något så blir jag anfådd och helt slut så jag har ju inte mycket till val heller tyvärr *pust*

Fick min lön idag och den var långt över förväntan, hade förväntat mig en fattig månad eftersom jag va hemma sjuk två veckor i oktober, men icke, visst var den lägre än den skulle varit om jag inte varit sjuk men absolut inte så låg som jag trodde... underbart! =D

Så ikväll blir det att betala räkningar och planera månadens ekonomi. Det bästa med att bara kunna sitta hemma är att man kan bestämma allt man ska köpa till alla i julklapp, så jag är nästan helt klar! Underbart! Så nu ska jag bara bli frisk så vi kan få iordning vårt vardagsrum hyfsat så man kan adventspynta sedan :)

Nu ska jag se en film haha...
XoXo


Kommentarer
Postat av: Mia

Kanske var därför farbror doktorn beodrade vila, för att din kropp skulle bli som spaghetti =) Jag hoppas både det och hostan försvinner snart.Tycker du haft din beskärda del av sjukdom nu =)

Hoppas det blir en bra film för er =)



Tjipp o hej! =)

2009-11-25 @ 20:53:34
URL: http://plutten.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0