VARNING! Långt insiderinlägg ;)


Välkomna tillbaka efter min oplanerade blogg-ledighet, jag har helt enkelt haft för mycket att göra att jag inte ens hunnit öppna datorn i helgen.
Snabbrepris bara för er då :)

Och ja, jag VET min kamera suger! Men hittar ingen liten och smidig digitalkamera som lever upp till alla mina förväntningar :(

Långfredagen fyllde jag år, jajjamän jag blev 25 – i år igen, haha… först mys hos mamma och pappa, sen middag hos Basses mormor och morfar (som också fyllde år) och sedan in till stan där vi mötte upp lite vänner för bowling och en galen utekväll, sååå jäkla skoj! Tack alla för alla gratulationer också! <3













Första halvan av Påskaftonsdagen spenderades i lugnets tecken av en och annan anledning. Hett tips, drick inte alkohol om ni har magkatarr :/

När jag var på fötter åkte vi iväg och storhandla, efter detta hem till mamma och pappa på årets första grillning, lovely! Sikket underbart väder vi hade denna dag också, riktig vår! Senare på kvällen fick jag hjälp av systeryster att baka pajer till kalaset som ägde rum dagen efter.

Påskdagen var det släktkalas för mig, 20 pers i vår tvåa, galet men finns det hjärterum så finns det stjärterum och detta upplevdes verkligen denna dag :)





Det bjöds på pajer med sallader och såser och efter detta tårta och kaffe. Hemmagjort alltihop för en gångs skull *mycket stolt*





Ena tårtan var en jordubbsmousse/vaniljkrämstårta med grädde och jordgubbar och den andra var en marängtårta med mosad banan och chokladpudding toppad med chokladsås, mumma!!!
Kvällen spenderade vi i soffan och gjorde absolut nada!

Gårddagen var ganska lugn, förutom en flytt av möbler till min faster, men det var otroligt gott att få iväg dem och slippa lägga ut dem på Blocket och jobba sig med alla ”sista-priset-folk” osv. Sen blev det pizza kväll med syster och hennes kille.

Stackars älling har varit förkyld hela helgen och är så fortfarande, men han har varit otroligt duktig och hjälpt mig massor så jag hoppas han får en lugn vecka nu och kryar på sig snabbt! *kärlek*

Nepp, nu ska jag göra mat och sen slappa framför "tv-tisdag" här hemma.
Life's good! =D

Ursäkta långa inlägget men nu har ni tagit igen er iaf ;)
XoXo


Kommentarer
Postat av: Mia

Låter som ni haft en fullspäckad men underbar påsk-helg. Ser fram emot en trevlig kväll i ert nya vardagsrum snart ;)

min blogg är hel-konstig, går inte att komma in :(

Ha en fortsatt trevlig tv-tisdag! :)

2010-04-06 @ 21:11:46
URL: http://plutten.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0