Lätt och god frukost!

Igår var jag hurtig och bakade frukostmuffins, och de blev grymmt goa + att de är väldigt nyttiga, så det är verkligen ett recept jag rekomenderar.



Bacon & Ägg muffins           ca. 18-20 stycken                   Ugn: 175*C
10 ägg
1 dl grädde
2 dl riven ost
2 pkt bacon
peppar

Blanda ägg, grädde och ost i en bunke.
Klipp baconet i små bitar och stek.
Blanda baconet med äggröran i bunken och peppra efter behag.
Häll smeten i muffinsformar.
In i ugnen (175*C) i ca 20 min.

Perfekt att ta ut ur kylen på morgonen, värm i micron en minut och du har en perfekt frukost!



Receptet är ett sk. LCHF recept, älsklingens nya diet ni vet *rimvarning* och jag måste gå in och erkänna att dieten funkar, sen 2 jan har han gått ned 3 kg. av att bara äta fett, sjukt, haha...
Men okej då, jag erkänner: jag gjorde fel, jag gjorde bara en halv sats - så jag tog hälften av allt förrutom osten, där glömde jag av mig och tog 2 dl ändå, men de blev dögoa för det så det spelar ju tydligen ingen roll. Haha...

Vad tycker ni om mina "amerikaniserade" muffinsformar då? ;)


Bon apetit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0