GB's glassnyheter 2010


Nu är de släppta, glassnyheterna för 2010.

Inga jättehöjdare om jag får säga vad jag tror men man kan ju bli positivt överraskad :)

En annan nyhet/överraskning från GB är också att deras GB-gubbe i år gifter sig med sin GB-gumma. Den 16 maj gifter sig Clovve och Clovina på Liseberg.

ÅRETS GLASSAR 2010



B&J's Peanut Butter Cookie Dough
Vaniljglass med virvlar av jordnötssmör och stora bitar av jordnötsmörskakdeg, doppad i choklad med krispiga kakbitar.
Jag är ju nötallergisk, men denna ska jag definitivt dela med min älling, det är ju Ben & Jerry's lixom, måste testas! Låter ju heeelt ljuvlig!

Crazy Gum
Smiley-formad glass med Tutti-frutti-tuggummi- och jordgubbssmak. Pinnen innehåller poppande godis med bruseffekt mixat med tuggummibitar.
Inget jag behöver testa, men låter som en bra barnglass!

Ice Cool Guitar
Gitarrformad glass av choklad och vanilj, med en glasspinne som en gitarrhals.
Ser ut och låter som en tråkig barnglass, får för min del ligga kvar i glassboxen.

Solero Pineapple
Isglass med ananassmak och fruktiga ananasbitar.
Mmm... Solero är ju en underbar glass och ananas lika så, denna kommer troligen (om den är lika go som den låter) bli min glass i sommar.

Cornetto Bröllopsstrut
Firandet av Clovve & Clovinas bröllop tillägnas en egen glass...
Överdelen består av delikat kolaglass med chokladsås, på toppen en stor nöt doppad i choklad. Struten är fylld med vaniljglass och pecannötter.

Som sagt det där med nötter asså. Denna glass har ingen wow-känsla, men köper någon den när jag är med kommer jag ju iaf smaka ;)

Magnum Temptation Fruit
Vaniljglass med virvlar av skogsbärssås, blandat med bitar av choklad och tranbär. Doppad/täckt av choklad.
Denna har jag ätit, på Mallorca för ett år sedan och kan bara säga en sak - INTE värd att lägga pengarna på, tror jag tog två tuggor och slängde resten. Usch och nej nej nej!

Magnum Gold?!
Vaniljglass med virvlar av kolasås med havssalt, doppad i krispig mjölkchoklad med ett gyllene skimmer.
Åhhh... Magnum! Havssalt! Mjölkchoklad! Ett måste att testa!

Magnum Hazelnut
Hasselnötsglass doppad i krispig mjölkchoklad med hasselnötsbitar.
Och nötter igen! Haha... men denna är lite som Magnum mandel fast med hasselnöt istället och ja, istället för vaniljglass är det hasselnötsglass. En jäkla massa hasselnötter asså hehe, men gillar man hasselnötter är nog denna glass en dröm :)


Sen har ju GB även kulglass och årets nyheter i smaker där är;

Jordgubb & Rabarber
Åhh jordgubb-rabarber thé är ju bara så gott så denna skall jag definitivt testa.

Tutti Frutti & Marshmallow
Haha behövs någon förklaring? TESTA!!!

Apelsinsorbet
Nja, vanlig smak, behovet av testa är inte stort.

Carte d'Or Skogsbär & Choklad
Låter för mycket som Magnum Temptation Fruit så denna får vara.

Carte d'Or Banan & Choklad
Banan & Choklad är ju aldrig fel!

Carte d'Or Valnöt
Och nötter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0