Smaktest av GB's nya glassar del 1


Jag glömde ju blogga om en viktig sak! Sorry! :(
Jag testade ju GB's nya glassar för ett tag sedan, eller inte alla, men några av dem.
Och jag ska ju själklart dela med mig av "upplevelsen"

Jag och mitt hjärta delade på alla glassarna, så ni kommer få betyg från oss bägge,
så ni lättare kan välja vilken just ni vill köpa och testa! ;) (skala 1-5)


Ben & Jerry's Peanut Butter Cookie Dough


Det var choklad och kakbitar runt om vaniljglass med jordnötssmör och en stor kaka av jordnötssmörsdeg.
Himelskt god, framför allt för en jordnötsälskare.
Den var dock jäkligt dyr, 26 kronor. Men också väldigt, väldigt mättsam så du kan lätt dela den med någon.
Inte att rekomendera för oss nötallergiker, jag hade utslag i armväck och knäveck i några dagar som kliade som satan, men det var det värt hehe...
Betyg:  TTT½
Betyg:  SSSS


Magnum Gold?!

Vaniljglass med kolasås och havssalt och mjölkchoklad! Mmmm...
Säger bara; Oops they did it again... Magnum har återigen lyckats med en go glass.
Man känner inte havssaltssmaken speciellt mycket, men tillräckligt för att den ska göra hela glassen.
Smakar dock lite som Mc Donald's glass med kolasås, vanlig men med något lite extra.
Ingen man kommer köpa varje gång man handlar glass men rekomenderas.
Betyg:  TTT
Betyg:  SSS½


Solero Pineapple

Sorbet-aktig med ananassmak och goa ananasbitar i.
Detta kommer vara en av mina höjdare under sommarmånaderna.
Underbar sommarglass!
Betyg:  TTTT
Betyg:  TT


Ja det är bara att ge er ut på glassäventyr.
Jag längtar till vårt nästa testsmakande av de resterande glassarna.

Enjoy!


Kommentarer
Postat av: natha

men du e ju allergisk mot nötter????!!!!! fy dig

2010-03-22 @ 08:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0