Bröllopskaos


Kass uppdatering, det har hänt massor och jag har inte riktigt vetat vad jag ska skriva då mitt senaste inlägg handlade om att jag skulle på bröllop, men som i slutändan blev att bruden satte hela kyrkan i tårar och chock då hon bara säckade ihop framme vid altaret.

Till en början var alla väldigt samlade och trodde hon svimmat, men ju mer tiden gick och de inte fick liv i henne, desto mer började folk skruva på sig och när någon sa "hon andas inte och jag känner ingen puls" + att de påbörjade HLR, då bröt paniken ut.

Det var verkligen jobbigt och alla var väldigt rädda, förrutom att vi var nervösa för bruden så var ändå det värsta när jag gick ut från kyrkan och pratade med hennes äldsta dotter som är sju. Att se hur rädd hon var,  försöka få henne att tänka på annat samt hålla inne mina egna tårar var inte det lättaste må jag säga.

Vigseln blev avbruten och brudparet fick färdas i ambulans till sjukan.
Jag, älling och två till från bröllopet gick till Heaven 23 och tog en räkmacka och något att dricka, pratade om det som hänt och försökte lugna nerverna. Det var verkligen helt overkligt och där satt vi, fyra pers uppklädda till tänderna. Kvällen avslutades med att vi mötte upp några vänner och tog oss ett glas och spelade biljard, såg nog ganska skoj ut när vi stod där klädda i finklänning, kavaj och slips :p

I vart fall, bruden kom hem dagen efter och hon mår efter omständigheterna bra.
Och lite bilder fick jag iaf...







De slog slag i saken igen redan i onsdags igen och gifte sig på tu man hand vid vattnet i Nääs och hade sedan en mysig picknick ihop för att avsluta dagen med lite wedding-mingel hemma hos sig med oss gäster som kunde komma denna kväll. Var verkligen supermysigt och helt lagom - skumpa, räkmacka, trevligt folk och väldigt väldigt mysigt! =)




I torsdags åkte dem på en sista minuten till Kreta och det är de verkligen värda efter allt som hänt!

Vår present var följande;
En flaska champange och en tre-rätters gourmetmiddag från Delicard.
De får gå in på deras hemsida och välja en förrätt, en varmrätt och en efterrätt samt dag de vill äta detta så levereras det hem till dem med bud.



Tack för allt underbara människor, jag hoppas ni får ett långt och lyckligt äktenskap nu iaf!

Slutet gott allting gott... ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0