One piece of cake

Varje fredag är det någon på jobbet som bjuder alla andra på fika och imorgon är det min tur.

Jag hade jättesvårt att välja men tog tillslut Leilas morotskaka då den är to kill for och verkade lätt att göra. Jag åkte iväg och handlade allt som behövdes, kom hem och påbörjade det hela...



Allt gick kanon tills jag kom till att riva morötterna - rivjärn, fasen!
Basse fick vårdnaden av vårt rivjärn så där stod jag.
Ringde på grannen men ingen hemma så fick slänga mig i bilen och åka ner till mamma och låna hennes - tack min älskade mamma!
Hem igen och fortsätta, då såg jag att en kaka ska stå i ugnen i 55 minuter, nästan en timme ju och jag skulle göra två kakor, jaja bara att fortsätta :)

Smeten blev dock god och så även frostingen, det luktade mumma i hela köket och den ser fin ut. Hoppas den smakar lika gött imorgon! :)



Håll tummarna för mig nu imorgon! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0