Personlig utveckling!

Jag kom på idag att det är lite mer än ett halvår sedan allt mellan mig och Sebastian började - herregud vad tiden går fort asså... Jag kan också säga att det varit det mest händelserikaste halvåret i mitt liv - både bra och dåligt!

Jag har mått skit och mår fortfarande en del dåligt. Men... JAG har utvecklats så extremt mycket som person - på ett otroligt bra sätt! Jag är utan tvekan är mycket bättre människa idag än innan allt detta. Och jag tänker inte sluta utvecklas!

Och jag får dagligen höra hur jag förändrats - blivit lugnare som person, är mer framåt, vill testa allt, vet vad jag vill få ut av livet, vet vad jag söker osv. Och jag erkänner att jag känner det själv, jag har kanske blivit mer vuxen!? Jag har i alla fall hittat mig själv!



Hittade ett ordspråk som stämmer så väl!

”Den finaste gåva du kan ge till en annan människa är din egen personliga utveckling. Jag brukade säga: ’Om du tar hand om mig så ska jag ta hand om dig.’ Nu säger jag istället: ’Jag tar hand om mig för din skull om du tar hand om dig för min skull.” 

Kom ihåg detta gott folk - självklart ska ni ta hand om varandra, men det är ännu mer viktigt att ni tar hand om er själva. Kom inte på er att om några år stå och stampa på samma ställe; utvecklas, upplev, förändra!

All kärlek till er allesammans!


Kommentarer
Postat av: Tereza

Lustigt, men jag började förstå det utrycket att man måste älska sig själv först innan man kan älska någon annan, efter att jag fått barn! Skönt att höra att det går framåt gumman, puss!

2011-04-26 @ 20:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0