Trippen till Serbien...

Cirka fem dagar spenderades i Serbien – en upplevelse för mig som är Grekland- och USA-fantast kan jag lova.

Började på Arlanda med en vaniljlatte på Starbucks - besvikelse! :(



Mellanlandning i Prag som följdes av synen att jag skulle flyga detta plan vidare...




Flygrädd som man är kände jag hur benen vek sig, hjärtat slog snabbare och tårarna brände i ögonvrån, men på planet gick jag och fram hel kom jag :)

Blev hämtade på flygplatsen och med bil körd till byn där vi skulle bo hemma hos Tinos mormor och morfar. Det var mitt på landet – de hade får, höns osv och odlade massa själva. Verkligen helt tvärtom mot mina vanliga semestrar hehe...

Här bodde vi;





Miljön runtomkring;







Vi hade verkligen otur med vädret och det var antingen mulet eller regn alla dagar utom en och den tog vi tillvara på genom att åka på marknad och sen åka och bada i poolen som finns i stan tillsammans med hans underbara lillasyster. Låg och läste böcker och tjöta, gött som fasen :)






Någon fick en "snygg" bränna, haha...



En dag tog vi även en tur till ett känt kloster som låg en bit från där vi bodde. Jag gillar inte kyrkogårdar och kyrkor och sånt, så detta var lite läskigt men omgivningen var verkligen mysig. Tino tände ljus för de döda och vi såg även en riktig nunna :p




Annars bestod våra dagar mest av att spela kort, slappa framför tv:n, läsa och sitta och tjöta – lagom jobbigt, men välbehövligt för mig!



Detta är en resa jag aldrig skulle komma på att göra om det inte varit någon som hade familj där nere osv. Men jag är glad att jag åkte för det var som sagt en upplevelse...

Fler bilder;







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0