Pannkakor utan ägg

Sebastian nämnde imorse att han blev sugen på pannkakor och jag var inte sen att haka på det suget. Enda negativa var att vi hade allt hemma förrutom ägg, men wtf :p Jag letade upp ett recept utan ägg så testade vi...



Och jäklar vad goa de blev, kommer nog aldrig mer göra med ägg =D

Självklart delar jag med mig av receptet, enjoy!

Pannkakor utan ägg

3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
6 dl mjölk
1 msk socker
0,5 tsk salt

2 msk margarin

TILLAGNING

1. Lägg mjöl, bakpulver, salt och socker i en skål och rör ner så pass mycket vätska att det blir en jämn smet.
2. Vispa ner resten av vätskan.
3. Grädda med en lite mer margarin än vanligt, då dessa pannkakor lättare bränner fast i pannan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0