Min hjärnskakning...

I onsdags slog jag huvudet (pannan) i ett bord på jobbet klantig som man är.
Mådde bra tills på kvällen när jag reste mig från soffan och allt snurra till och jag kräktes.
Tänkte att jag va övertrött så gick och lade mig...

Vaknade på torsdagen och kunde inte komma upp ur sängen, varje gång jag försökte lyfta på huvudet så var det som kvällen innan.
1½ timme efter att klockan ringt så tvingade jag mig upp, tur man har flextider ;)
Dock fortfarande i tron om att jag va övertrött eftersom jag sovit skitdåligt den natten.

Kom till jobb och ju längre tiden gick desto sämre mådde jag - yr, illamående, huvudvärk, trött och tillslut började synen bli suddig.
Fick en tanke om dagen innan, så jag pratade med en tjejkompis som haft hjärnskakning för ett tag sen som sa att hon mådde ungefär likadant.
Ringde sjukvårdsupplysningen som tvinga mig till läkaren.

Väl på sjukan konstatera de redan efter 10 minuter att det var hjärnskakning men de ville göra massa tester och röntgen för att se så inget mer var skadat.
9 timmar senare fick jag åka hem - endast hjärnskakning, skitskoj, svensk sjukvård när den är som bäst :p

I vart fall, sedan i onsdags har jag sovit skit! Vaknat flera gånger på nätterna, sovit på dagarna, drömt jätte konstiga saker och inte kommit ihåg vad som är dröm och verklighet. Jag är likblek och svinigt trött hela tiden och hoppas det är hjärnan som spelar mig ett spratt nu när den "läker".
Funnar på att köpa den där iPhone-appen som visar din sömnkurva, hade varit intressant att se asså...

Bjuder på mig själv, så här är en bild från sjukhuset ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla gumman!

Även om det "bara" var hjärnskakning efter 9 timmar så uppskatta att dom kollade noga så att du inte blev hemskickad och att det sedan dyker upp nåt mer.

Det hade ju faktiskt varit värre,eller hur? ;)

2011-03-29 @ 07:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0