Spadusch

Vad innebär spadusch? Den frågan får jag ofta så tänkte jag kan förklara. Och tipsa ;)

Spadusch uppkom för några år sedan när jag bestämde mig för att göra onsdagar till en egendag. Lång dusch, vin och Grey's. Har hållit på detta och onsdagskvällen är vardagslyx och avslappning för mig.

Man duschar kokhett, så det blir imma i badrummet. Tvättar håret, lägger i en inpackning och under tiden den verkar rakar man sig och filar fötter och skrubbar kroppen och ansiktet. Sen sköljer man ur inpackningen och kör en omgång balsam. Efter det vanlig duschkräm för rengöring av sig själv. Detta görs i nerdimrat badrum med tända ljus och musik och ett glas vin. Avsluta allt med bodybutter på kroppen och ansiktskräm.

Asgott och man mår så bra efter!
Idag kändes dock inte vin helt ok halv tio på morgonen så körde vanlig juice i ett champagneglas för att ändå få lyxen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0