London dag 4

Sista dagen i London - var nog den sämsta av dem alla men ändå trevlig. Började med en exakt likadan frukost som igår, sedan packade vi alla klart våra väskor och checkade ut från hotellen. Efter detta bar det av mot centralen där vi låste in våra väskor för att spendera de sista timmarna på en marknad. Men vi kollade bara lite snabbt - resten av tiden spenderades på ett café och ett lunchställe. Idag var det svinkallt ute!

Med gott om tid kvar begav vi oss mot centralen igen - glada och lugna - inte visste vi vilket kaos som vänta oss och tur var väl det haha...

Det börja med att tågen till flygplatsen var inställda så de hade ersättningsbussar istället, bussarna tar vanligtvis cirka två timmar istället för tågets 45 min så vi var lagom glada när vi då räknade ut att incheckningen skulle ha stängt när vi kom fram. Men de lugnade oss genom att säga att denna bussen skulle ta lika lång tid som tåget. Tog en timme och tjugo minuter sammanlagt. Jaja, vi hann i alla fall...

Problemen fortsatte när jag inte får upp min resväska, den har bytt kod av sig själv - igen! Jävla väska! Hade nämnligen lagt även mitt handbagage i den för att slippa bära två tunga väskor och som den var nu innebar det övervikt på min väska. Så jag börjar försöka med alla siffror 000, 001 osv. Efter 135 går jag fram till disken och förklarar situationen - bitterfittan bakom disken talar om för mig att jag har två kilo övervikt och det innebär att jag får betala 40 pund om jag vill ha med väskan. I helvete heller! Sätter mig och fortsätter testa koder när syrran som snackat sönder kvinnan i den andra disken säger att hon godkänt det. Yes! Väskan kom med utan kostnad - lättnad.

Så var det dags för säkerhetskontrollen - för första gången någonsin reste jag i jeans. Tog av mig allt som kan pipa, inkl skor och kände mig duktig. Men icke. Pep! Glömt skärpet - tog av det och tänkte gå tillbaka och gå igenom igen men det var tydligen inte godkänt. Vakten skulle söka igenom mig både med pip-maskinen och för hand väldigt noggrant och sen fick jag gå igenom. Va tvungen att stå med armarna rakt ut hela tiden med, tog ner dem när hon va klar med överkroppen och hon blev riktigt sur.

I vart fall så kom alla med planet och hem. Hemma väntade snö, inte alls skoj... Jag har nu fått upp min väska också. Efter att ha gått igenom alla 999 kombinationer och börjat om låste den upp sig på 009. Underligt men gött!

Nu ska jag sova, svintrött och jobb om några timmar. Sov gott på er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0